niezręczna cisza

Jak przerwać niezręczną ciszę?

Zapewne każdy doświadczył w swoim życiu chwili, gdy podczas spotkania nagle wyczerpały się wszystkie tematy, wszyscy siedzą i wpatrują się w swoje palce, a dookoła narasta coraz bardziej nieznośna cisza. Sytuacje takie najczęściej zdążają się, gdy spotykamy nowe towarzystwo lub jesteśmy w trakcie pierwszej randki. Nie należy jednak popadać w panikę, pamiętajmy, że dla drugiej strony ta chwila jest równie niezręczna jak dla nas i nie oznacza wcale, że nasz rozmówca nas nie lubi, po prosu oboje nie wiecie jak powrócić do rozmowy. Zamiast więc zadręczać się tym momentem, warto zawczasu przygotować sobie kilka patentów.
1
Najprostszym trikiem jest żart z zaistniałej sytuacji. Czasem wystarczy rzucić z rozbawieniem „no i nastała niezręczna cisza”, aby towarzystwo również się uśmiechnęło, a tym samym rozluźniło. Najprawdopodobniej, rozpoczniemy w ten sposób pogawędkę na temat jak często komu zdarza się taka cisza, w jakiej sytuacji lub na temat tego jak bardzo jej nie lubimy, a od tego tematu już łatwiej będzie nam płynnie przejść do jakiegoś innego, bardziej interesującego.
2
Ludzie z reguły lubią opowiadać o sobie, jeśli więc czujemy, że zbliża się niebezpieczny moment i dotychczasowe tematy się wyczerpały, warto rzucić niezobowiązujące pytanie dotyczące rodziny, zawodu lub pasji naszego rozmówcy. Nie wypada oczywiście rozpytywać o zbyt osobiste sprawy, najbezpieczniejszy więc pozostaje temat zainteresowań. Jeśli dobrze trafimy z pytaniem, będziemy mieli temat do końca wieczoru, ponieważ właściwie każdy uwielbia opowiadać o swojej pasji i próbuje przekonać do niej rozmówcę. Wypada wtedy wykazać zainteresowanie i zadać kilka dodatkowych pytań. Jeśli jednak osoba, z którą rozmawiamy nie ma konkretnych zainteresowań, warto poruszyć temat kariery zawodowej, ponieważ najłatwiej wypowiadać się na tematy, na których się znamy.
3
Dobrym tematem na rozluźnienie jest rozmowa o planach na przyszłość. Nie zagadujemy oczywiście o plany matrymonialne lub chęć posiadania dzieci, ale raczej o plany rozwoju zawodowego, marzenia o wyruszeniu w podróż itp. Temat taki można zacząć od krótkiego wstępu z naszej strony, jeśli powiemy np. że naszym marzeniem jest zwiedzenie Kuby….itd., nasz rozmówca najprawdopodobniej opowie o tym jaki kraj marzy się jemu, a rozmowa powoli zacznie się rozkręcać.
4
Zawsze dobrym tematem są filmy aktualnie puszczane w kinie, ponieważ właściwie każdy chociaż trochę się tym interesuje. W skrajnych sytuacjach pozostaje nieśmiertelny temat pogody za oknem.
5
Najważniejsze, aby nie przedłużać niezręcznego momentu, ponieważ z każdą kolejna chwilą będzie coraz trudniej się odezwać, a kilka słów i miły uśmiech potrafią zdziałać prawdziwe cuda.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

bratnie dusze
podanie ręki, uścisk dłoni
mowa ciała, komunikacja niewerbalna, komunikacja interpersonalna, język ciała, mowa ciała a sukces, mowa ciała a gesty

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane