dziewczynka

Przygotowanie do przedszkola
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Twoje dziecko może być bardzo podekscytowane pójściem do przedszkola, ale nowe środowisko i zmiany w procedurach mogą być dla niego bardzo stresujące. Oto kilka prostych sposobów, aby dostosować swój harmonogram i stopniowo wprowadzić dziecko w działania, z jakimi spotka się w klasie. To sprawi, że przejście będzie łatwiejsze i że ​​pierwsze doświadczenia malucha w szkole będą zabawą, a nie stresem.
1
Dziel się obowiązkami.

W przedszkolu dziecko będzie musiało odłożyć swoje zabawki i książki i nauczyć się postępować zgodnie z instrukcjami nauczyciela. W domu możesz namówić dziecko do dzielenia razem z Tobą codziennych obowiązków. Na przykład, podczas przygotowywania obiadu może pomóc wymyć warzywa. Albo podczas ścierania kurzu mianuj go odpowiedzialnym za wycieranie dolnej półki.

2
Oznacz jego rzeczy.

Twoje dziecko może jeszcze nie wiedzieć jak czytać, ale powinno być w stanie rozpoznawać swoje imię w formie pisemnej, szczególnie, że nauczyciele będą go używać do oznaczania jego szafeczki lub jego książek. A więc rozpocznij podpisywanie jego rzeczy osobistych, a nawet obrazków, które namalowało i przyczepiaj na lodówce. Możesz również kupić kubek, czapkę lub t-shirt z imieniem dziecka, których może używać w domu.

3
Graj w proste gry.

Przestrzeganie instrukcji to bardzo ważna umiejętność w szkole. Możesz zacząć przygotowywać dziecko do przestrzegania zasad poprzez zabawne gry  jak "Szymon mówi". Można też włączyć ten element do codzienności. Na przykład mówiąc w supermarkecie, "Przynieś banany i pomarańcze z tamtej półki i umieść je w koszyku".

4
Oferuj proste wybory.

Twoje dziecko musi przyzwyczaić się do komunikowania, czego chce od innych ludzi. Możesz przygotować je do tego, oferując proste opcje: "Czy chcesz nosić czerwoną czy niebieską koszulkę?" lub "Chcesz płatki czy kanapkę na śniadanie?"

5
Zapewnij rutynowe czynności.

Dzieci będą mogły łatwiej dostosować się do procedury w szkole, jeżeli przestrzegają już takiej w domu. Daj dziecku poczucie, że niektóre rodzaje działalności następują po sobie w kolejności: "Najpierw kąpiel, potem czytanie książki, a potem drzemka."

6
Organizowanie zabaw z innymi dziećmi.

Zabawy z innymi pomogą dziecku przyzwyczaić się do innych dzieci w jego wieku.

7
Zobrazuj szkolne czynności.

Na przykład, przygotuj dziecko do pomysłu pudełka na drugie śniadanie. Weź jedno ze sobą na plac zabaw i pokaż mu jak rozpakować kanapkę, jak użyć termosu,  jak radzić sobie z resztkami i jak wyrzucić śmieci.

8
Rozmawiaj na temat szkoły.

Czytaj książki dla dzieci na temat pierwszego dnia szkoły. Pokaż dziecku swoje zdjęcia, kiedy byłaś w wieku przedszkolnym i porozmawiaj o swoich ulubionych wspomnieniach.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane