dredy, dready, mycie, szampon

Jak ułatwić mycie dredów?
cacacaca - specjalista Tipy.pl

Sposób na łatwe umycie dredów przyda się szczególnie początkującym dredziarzom. W końcu nie chcemy, żeby postrzegano nas jako `brudasów`. Nie jest to trudne, wystarczy dosłownie chwila, by mieć spokój na dłuższy czas. Wszystko zależy od długości dredów, ale zazwyczaj nie ma w tym nic skomplikowanego. Dredów nie trzeba myć tak często, ponieważ słabiej się przetłuszczają. Poniżej znajdziecie praktyczne wskazówki, które wam w tym pomogą.
P

* butelka ze spryskiwaczem [taka jak np. w płynach do mycia okien]
* szampon
* woda
* prysznic ;)

1
Wlej trochę szamponu do butelki, dolej wody prawie do pełna, zakręć zakrętką ze spryskiwaczem i wymieszaj
2
Nie mocz dredów przed myciem! Suche dredy spryskuj szamponem z wodą, tak jakbyś chciał 'wpryskać' szampon do korzenia dreda [przy skórze głowy].
Wyszoruj porządnie skórę głowy w korzeniu i dookoła dreda.
Tak zrób po kolei z każdym dredem.
3
Spryskaj szamponem również dredy 'po długości'. Nie jest konieczne mycie całych dredów przy każdym myciu skóry głowy
4
Jeśli w butelce został jeszcze szampon, wylej go na głowę i umyj całe dredy tak jak robiłeś, zanim miałeś dredy ;)
5
Porządnie spłucz głowę. Przydatny jest do tego prysznic, który można przestawić tak, aby woda leciała z niego jednym, silnym strumieniem, co ułatwia wypłukanie szamponu z korzeni. Równie dobrze można odkręcić 'słuchawkę' prysznica od węża ;)
?

Wskazówki
* W kolejnych krokach [od 2.] pisząc "szampon" mam na myśli już wymieszany szampon z wodą.
* Do mycia można używać tego samego szamponu co przed zdredowaniem. Nie polecam szamponów z odżywką - trudniej je wypłukać, a dredy trochę bardziej się rozplątują.
* Jeśli masz łupież, co często zdarza się przy 'świeżych' dredach, polecam użyć szamponu Nizoral lub podobnego, a później używać go profilaktycznie, co kilka myć.
* Jeśli nie masz butelki ze spryskiwaczem, rób wszystko tak jak opisałam, ale polewaj dredy szamponem rozmieszanym z wodą. Możesz także zrobić pianę z szamponu i nią umyć dredy.

!

Uwaga!
* Źle wypłukany szampon może powodować łupież!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

man
18.04.2013
Spokojnie mozesz myc . Ja tez mylem szybko i sie nic nie stalo
caca
18.03.2013
I przy okazji kosztują. Mam dready od kilku lat, i nigdy nie używałam specjalnych szamponów. Najczęściej używam Bambi (dla dzieci, ten żółty z kaczuszką ;)) i polecam, ale nie raz zdarzało mi się i ciągle zdarza używać zwykłych szamponów, przedwczoraj nawet takiego z odżywką, bo skończyła mi się kaczucha i musiałam skorzystać z szamponu mamy. Nic mi się nie rozwala, chociaż po szamponie z odżywką więcej włosów wyłazi, to naprawienie to nie problem ;).
arimor
13.02.2013
Tak naprawdę większość zwykłych szamponów do włosów zawiera substancje, które mają na celu ułatwienie ich rozczesywania, co oczywiście nie sprzyja dredom. Najlepiej więc kupić specjalny szampon do dreadów, który takich substancji nie zawiera - przeciwnie, sprzyja spoistości dredów, np. Stylin Dredz, Lets Dred albo Jamaican. W Polsce są one trudno dostępne, ale można je zamawiać przez internet np. w angielskich sklepach.
Rastaros
13.03.2012
DREDY SOM ZAWALISTE PROSZE ICH NIE OBRAŻAC :D Polecam :D
Polimer
11.09.2011
Mam nadzieję, że ten anonim nade mną umył już dready... A tak dla potomnych odpowiem, że nie sądzę, żeby dready miały się rozlecieć całkiem po myciu - skoro ktoś to robił ładne parę godzin na Twoojej głowie, to nie rozjedzie się w pół godziny, trzeba by mieć niezłe samozaparcie, żeby to rozplątać. Oczywiście po każdym kontakcie z wodą trochę się psują - wychodzą gdzieniegdzie włoski, ale nie ma szans na całkowite rozplątanie, chyba, że nie dba się o nie i używa szamponu z odżywką.
anonim...
15.07.2011
ja mam dredy od paru dni i postanowilem je wkoncu umyc , lecz boje sie ze poprostu mi sie rozleca...czy to jest mozliwe?? czy moge je smialo myc??
caca
29.12.2010
aż woda będzie czysta ;). Ciężko powiedzieć - zależy od ilości szamponu jaką nałożono na dredy. Polecam płukać prysznicem łapiąc po kilka dredów i spłukując od nasady - trwa to krócej niż spłukiwanie całej głowy na raz i mam wrażenie, że wypłukują się dokładniej :)
czarny
28.12.2010
ile czasu trzeba spędzać na spłukiwaniu dreadów
caca
19.07.2009
Podobno da się rozplątać całe dredy, ale włosy później wyglądają okrutnie ;). Dobrze jest przed ścięciem przez parę miesięcy nie dokręcać dredów, wtedy ma się już trochę prostych włosów, do tego część można jeszcze rozczesać. Nie trzeba ścinać się na zero ;P