tolerancja

Jak być tolerancyjnym?
muszka - specjalista Tipy.pl

Tolerancja to bardzo pożądana cecha we współczesnych czasach. Wokół nas „miesza się” wiele kultur, narodowości, ras. Bez tolerancji bardzo trudno byłoby ludziom żyć koło siebie i normalnie funkcjonować. Każdy powinien szanować drugiego człowieka bez względu na to, jaki jest. Jeśli masz problemy z okazywaniem tolerancji - przeczytaj.
1
Pamiętaj, że każdy chce być akceptowany. Człowiek jest istotą społeczną i bez akceptacji drugiego człowieka nie potrafi normalnie funkcjonować. Osoba nieakceptowana ma problemy z samooceną, nie ma chęci życia. A przecież ta osoba ma takie samo prawo jak my do życia - tak samo kocha, myśli, chce mieć własną rodzinę, dobrą pracę. Czym więc sobie zasłużyła na gorsze traktowanie? Człowiek to nie roślina - nie można dzielić go na gatunki. Żaden z nas nie może bawić się w Boga i dawać lub odbierać prawo do szczęśliwego życia!
2
Czym różni się człowiek białoskóry od czarnoskórego? Niczym. Tak samo myśli, ma prawo do życia, własne plany, marzenia i aspiracje. Pod tą skórą też kryje się serce. Ty nie akceptując takiego człowieka okazujesz brak serca i ogromną bezduszność. Pomyśl jak Ty byś się czuł będąc poniżanym za to, jaki jesteś. To musi być na pewno okropne uczucie. Staraj się w każdym człowieku dostrzec wnętrze, a nie odmienną powierzchowność. Poza tym świat jest o wiele ciekawszy z ludźmi, którzy się różnią od siebie pod różnymi względami. Inne religie, światopoglądy, kolory skóry, przekonania, orientacje seksualne, obyczaje. Czy świat byłby tak samo piękny, gdyby wszyscy byli tacy sami?
3
Gdy przebywasz z osobą, która się różni od Ciebie w którymś z wcześniej podanych aspektów, to nie daj jej odczuć, że jest gorsza. Spraw, by ta osoba poczuła się swobodnie. Zachowuj się życzliwie i uprzejmie. Nasze zachowanie w takich sytuacjach świadczy o tym, czy jesteśmy postępowi i otwarci na różnorodność, czy tylko zapatrzeni w siebie i wyższość swoich przekonań.
4
Broń ludzi, którzy są ofiarami dyskryminacji. Swoją osobą i zachowaniem głoś tolerancję. Nie stój bezczynnie, gdy jesteś świadkiem braku tolerancji. Ziemia jest wystarczająco duża, aby wszyscy mogli żyć, a ludzie zostali stworzeni tak, aby nawzajem się szanowali. Nie róbmy z siebie zwierząt, które za wszelką cenę chcą zgładzić inny gatunek. Pokaż, że jesteś Europejczykiem, który nie godzi się na przejawy nierówności. Nie ma „równych i równiejszych”. Doceniaj człowieka nie za to jaki ma kolor skóry, czy jaką religię wyznaje, tylko za to jakim jest człowiekiem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

luu
28.02.2014
Chyba "tolerancja" a nie "tolerancyjność"....