perfumy

Jak przygotować się do zakupu perfum?

Wchodzisz do perfumerii i dostajesz oczopląsu! Tysiące flakonów, a w każdym inny zapach. Co wybrać, jak poruszać się w gąszczu aromatów i kuszących kształtów buteleczek? Najlepiej przygotować się wcześniej do odwiedzin w sklepie. Oto kilka praktycznych porad:
1
Pamiętaj, że kupowanie idealnych perfum to proces. Nie zakładaj, że zrobisz to za jednym razem. Daj sobie czas i przygotuj się na kilka wizyt w perfumerii, zanim dokonasz zakupu. Bądź co bądź, wydajesz czasem kilkaset złotych, czyli tyle ile przeznaczasz na sprzęt AGD albo sportowy, który również kupujesz metodycznie.
2
Na zakupy najlepiej wybierz się rano (da się to zrobić w weekend albo podczas wakacji) i nie perfumuj się przed wyjściem. W miarę możliwości użyj dezodorantu bezzapachowego. W ten sposób nie "zmęczysz" nosa, zanim wejdziesz do sklepu.
3
Zanim wybierzesz się do sklepu, przygotuj się teoretycznie. Skorzystaj z wyszukiwarki nut zapachowych.
Jak to działa: lubisz np. połączenie aromatów brzoskwini, róży i pomarańczy? W zakładce „wyszukiwanie zaawansowane” w rubryce "nuty zapachowe" (fragrance notes) wpisz po przecinku nazwy ulubionych składników i wyszukaj. Możesz też szukać według wielu innych kryteriów.
Masz ochotę na coś nowego, ale w typie zapachu, którego używałaś dotychczas? Skorzystaj z wyszukiwarki podobnych perfum (również po angielsku).
Jak to działa? Zaznacz, czy chodzi o perfumy damskie, czy męskie, wpisz w pierwszym okienku nazwę producenta, następnie kliknij "GO". Potem kliknij w nazwę perfum, których używałaś dotychczas, a następnie zobacz wynik. Ta wyszukiwarka również pozwala na odnajdywanie perfum według nut zapachowych.
Podobną rolę spełnią inne wyszukiwarki: Wybierz najpierw rodzaj zapachu (męski/damski), następnie kliknij na pierwszą literę nazwy twoich perfum, potem kliknij w pełną nazwę twojego zapachu i zobacz, jakie perfumy rekomendowane są jako ich zamiennik.
4
Jesteś w sklepie i nie wiesz od czego zacząć? Podpowiedzią i szybką wskazówką będzie kolor perfum. Pamiętaj, że:

• Kolor żółty, różowy i pomarańczowy to najczęściej kolory zapachów energetyzujących, orzeźwiających i odświeżających, których najlepiej używać na dzień.
• Kolor zielony kojarzy się z naturą i najczęściej symbolizuje nuty zapachowe traw i liści. Takie zapachy odświeżają i regenerują.
• Kolor czerwony i pomarańczowy mają zazwyczaj perfumy z grupy orientalnej, czyli o bogatym, ciężkim aromacie, który najlepiej nadaje się na wieczór.
• Kolor fioletowy i różowy oznacza najczęściej nuty kwiatowe, które stanowią największą i najbardziej rozbudowaną grupę zapachową wśród perfum dla kobiet.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

róże
Woda toaletowa
kule do kąpieli

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane