zapalenie pęcherza

Jakie są sposoby na zapalenie pęcherza?
muszka - specjalista Tipy.pl

Zapalenie pęcherza to bardzo przykra dolegliwość. Większość kłopotów z pęcherzem powodują bakterie: gronkowiec, bakteria E.coli czasem chlamydie oraz dwoinka rzeżączki. Na szczęście istnieje kilka sposobów, aby poradzić sobie z tą przykrą dolegliwością. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek.
1
Objawami wskazującymi na problemy z pęcherzem moczowym są: bolesne, połączone z uczuciem pieczenia oddawanie moczu, częstomocz oraz bóle w dole brzucha. Pęcherz moczowy i zawarty w nim mocz w normalnych warunkach są jałowe, dzięki niskiemu pH. To hamuje rozwój flory bakteryjnej. Poza tym błona śluzowa zawiera wiele związków blokujących rozwój mikroorganizmów. Bakterie są dopiero w końcowym odcinku cewki moczowej i zwykle nie powodują zakażeń. Jeśli jednak ulegniemy zakażeniu, naturalnym i sprawdzonym środkiem może okazać się żurawina. Zakwasza ona mocz, a ponadto skutecznie zapobiega namnażaniu się drobnoustrojów. Istnieje wiele środków farmakologicznych z żurawiną. Poniżej znajdziesz listę leków służących leczeniu zapalenia pęcherza, w których składzie jest żurawina:
- Continnuum Plus (sproszkowana żurawina, borówka brusznica, perz, chrzan i skrzyp wzbogacone sporą dawką witaminy C zakwaszającej mocz i zwiększającej działanie pozostałych składników)

- Uromaxin (sproszkowana postać żurawiny w tabletkach)

- Żurawina firmy Solgar (sproszkowany ekstrakt w postaci kapsułek)

- Uroval (oprócz wyciągu z żurawiny zawiera także d-mannozę- to cukier, który wiąże się z błoną komórkową bakterii uniemożliwiając ich osiadanie na ściankach pęcherza)
2
Przy zapaleniu pęcherza można stosować również leki moczopędne takie jak: Urosept, Herbaven, Nefrol, Urofort (ostatniego leku nie należy podawać ciężarnym, karmiącym matkom oraz dzieciom, ponieważ zawiera on aż 50% etanolu). Oprócz tabletek możemy stosować również ziołowe herbatki, które pomogą w zwalczaniu infekcji. Warto pić Żurawit tea, Urosan fix oraz sok z brzozy i mniszka lekarskiego.
3
Przy problemach z pęcherzem może również pojawić się problem nietrzymania moczu. W takiej sytuacji mogą okazać się przydatne wkładki urologiczne. Pozwolą one utrzymać czystość okolic cewki moczowej oraz skutecznie zapobiegają przykremu zapachowi. Bogatą ofertę znajdziemy w wyrobach firmy Tena, Hartmann, Seni, Molimed.
4
Warto stosować profilaktykę, aby uniknąć zapalenia pęcherza. Podstawą jest codzienna higiena, aby nie dopuścić do rozwoju baterii. Przy skłonnościach do infekcji pęcherza raczej trzeba unikać długich kąpieli w wannie. W takiej sytuacji zaleca się również unikać stosowania tamponów oraz dopochwowych środków plemnikobójczych. Gdy przyjdą chłodniejsze dni - ubierajmy się cieplej. Przeziębienia oraz nienoszenie ciepłej bielizny mogą stać się początkiem kłopotów z pęcherzem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ewa
27.06.2011
Naprawdę mocz może być całkiem jałowy/??? Mi zawsze wychodzą bakterie +, raz miałam +++, ale wtedy juz dostałam antybiotyk na zakażenie pęcherza, ale jak miałam jeden + to albo piłam dużą ilość wody albo kupowałam prouro i w zasadzie nic więcej i nie miałam jakby objawów zakażenia.