problemy osobiste

Jak rozwiązywać problemy osobiste?

muszka - specjalista Tipy.pl
Któż z nas nie ma problemów? Nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli i bardzo trudno jest temu zaradzić. Kiedy jednak problemy się pojawiają, nie należy się załamywać, lecz z podniesionym czołem zmierzyć się z nimi. Jeśli nie potrafisz sobie radzić ze swoimi problemami - ten artykuł jest dla Ciebie!
1
Większość kłopotów z rozwiązywaniem problemów pojawia się dlatego, ponieważ ludzie wyolbrzymiają problem. Takich prawdziwych problemów mamy naprawdę bardzo niewiele. Czy jest wielkim problemem, że nie ma kto jutro odebrać Twojej córki z przedszkola? Zawsze ktoś może urwać się na dwadzieścia minut z pracy i załatwić sprawę, jeśli nie Ty to koleżanka lub ktoś z rodziny. Rozwiązanie jest w zasięgu ręki, tylko trzeba dobrze go szukać. Prawdziwe problemy, jak brak dachu nad głową czy trwałe kalectwo są często lepiej znoszone przez osoby doświadczone życiem. Ile razy można zauważyć osobę na wózku, która pomimo wszystko się uśmiecha? Zapewne cieszy się dlatego, że udało jej się przeżyć. Nie zważa na to, że jest trwale chora, lecz cieszy się darem życia. Pierwszą i główną zasadą powinno być to, aby nie robić „z igły widły”. Patrz na problem i oceniaj go realnie!
2
Nie panikuj. Na pierwszy rzut oka problem może się wydawać dość spory, lecz jeśli zaczniesz panikować to na pewno go nie rozwiążesz. Zaparz sobie melisy i usiądź spokojnie. Przemyśl wszystko krok po kroku i zastanów się jakie jest źródło problemu. Wszystko leży u źródła i tam zazwyczaj trzeba wszystko rozwiązywać. Najlepiej rozwiązuje się problemy unikając zbędnych emocji, ponieważ emocje są najczęściej złym doradcą.
3
Nie zakładaj od razu czarnego scenariusza. Takim zachowaniem bawisz się w marnego proroka. Skąd wiesz co może się wydarzyć? Nie wiesz, póki nie spróbujesz. Jeśli zakładasz od razu najgorsze, to z miejsca zniechęcasz się do działania. Do walki z problemem musisz podejść optymistycznie, z przeświadczeniem, że Ci się uda. Nie nastawiaj się od razu na najgorsze. Tylko tak możesz pokonać strach i ruszyć do walki.
4
Zapamiętaj, że nigdy nie uda Ci się swoich problemów zatopić w alkoholu. Sięgając po kieliszek dodatkowo powiększasz swoje problemy. Pijąc zapomnisz o sprawie na jedną noc, a potem utrapienie wróci do Ciebie ze zdwojoną siłą. Zachowuj się mądrze. Tylko z czystym umysłem możesz rozbić sieć problemów. Pijana głowa na pewno nie wymyśli niczego dobrego!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Kłótnia w związku
Chłopak z dziewczyną na ławce

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane