uzależnienie od telewizji

Jak uniknąć uzależnienia od TV?

Telewizja to jedno z największych mediów masowych. Coraz większa rzesza ludzi rezygnuje z takich mediów jak radio, czy prasa właśnie na rzecz telewizji. Nie jest to dobre, ponieważ z tych trzech telewizja jest najgorszym medium, gdyż nie wymusza na widzu samodzielnego myślenia. Jedyne decyzje jakie widz podejmuje to beznamiętne zmienianie kanałów. Nie kształtuje się tutaj kreatywność i wyobraźnia, jak to bywa w przypadku radia i gazet. Ponadto telewizja jest pożeraczem czasu i może uzależniać. Czy warto więc tracić wiele godzin z życia na niepotrzebne programy telewizyjne i seriale? Co zrobić, by nie uzależnić się od telewizji?
1
Po pierwsze powinno się uświadomić sobie ile czasu dziennie spędza się przed telewizorem. Jeśli okaże się, że nadzwyczaj często sięgasz po pilota telewizyjnego, nie masz czasu na inne czynności, jesteś fanem setki seriali telewizyjnych to znak, że warto coś z tym zrobić!
2
Następnie wypisz na kartce programy, które najczęściej oglądasz i w jakich godzinach dnia. Z listy programów i seriali wybierz te trzy, które najbardziej Cie interesują, są najbardziej pomocne lub edukacyjne. Ponadto najlepiej, by godziny projekcji tych programów nie kolidowały z Twoimi innymi zajęciami, a były wyłącznie krótkim odpoczynkiem. Dlatego możesz wybierać programy, które lecą popołudniami, tak by móc po pracy odprężyć się na godzinkę przez telewizorem. Innym dogodnym czasem na oglądanie telewizji są wieczory, kiedy to całą rodziną, z dziewczyną, chłopakiem, czy znajomymi zasiadasz przez telewizorem i oglądasz talk show lub inny program. Później następuje czas na dyskusję z innymi odbiorcami programu na temat tego, co zobaczyliście na ekranie telewizora. Dzięki temu połączysz przyjemne z pożytecznym, ponieważ będziesz rozwijać umiejętność rozmowy, dyskusji.
3
Jeśli jednak oderwanie się od telewizora jest dla Ciebie zbyt trudne, znajdź sobie równie przyjemne, lecz bardziej pożyteczne zajęcie. Może to być uprawianie sportu, na przykład: jogging, jazda na rowerze, czy też po prostu spacery z psem. Dzięki temu będziesz miała/ miał możliwość zadbania o swoja tężyznę fizyczną, będziesz mieć kontakt z przyrodą, a być może nawet poznasz nowych znajomych - również pasjonatów sportu.
4
Jeśli jednak nie jesteś typem sportowca, zaszyj się w księgarni lub bibliotece, czytaj książki, czasopisma. Zapisz się do klubu dyskusyjnego, poznawaj nowych ludzi. Dzięki temu rozwiniesz swoja wiedzę oraz kreatywność.
5
Jeszcze inne osoby wypoczywają, pracując. Załóż własny ogródek, nawet niewielki, o który odpowiednio zadbasz i który pokochasz. Dzięki temu będziesz przebywać na świeżym powietrzu i czuć, że robisz coś nie tylko dla siebie ale i dla innych (hodując na przykład warzywa i owoce).
6
Koniecznie staraj się spędzać jak najwięcej czasu poza domem, tak, by telewizor nie kusił Cię a pilot sam nie wskakiwał w Twoje ręce. :)
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane