kamelia japońska

Jak pielęgnować kamelię japońską?

axima - specjalista Tipy.pl
Kamelia to bardzo atrakcyjna roślina. Jej kwiaty są koloru czerwonego, białego i różowego. Jest to wiecznie zielony krzew, na którym kwitną regularne piękne kwiaty. Rozwija się dobrze w chłodniejszym pokoju.
1
Kamelia japońska toleruje pełne oświetlenie, oprócz silnego nasłonecznienia w południe. Roślinę zraszamy raz na tydzień miękką letnią wodą osłaniając kwiaty. Roślina ziemię w doniczce powinna mieć o podłożu kwaśnym. Przesadzamy ją raz na dwa lata wczesną jesienią, dbając o dobry drenaż w doniczce. Na wiosnę roślinę podlewamy dwa razy w tygodniu, tak aby roślina nie stała w wodzie, latem raz w tygodniu, ale tylko wtedy, gdy obeschnie powierzchnia ziemi w doniczce. Od jesieni podlewamy częściej.
2
Przy czyszczeniu liści kamelii możemy zastosować preparat do nabłyszczania, stosujemy go raz na miesiąc pamiętając, że przy tej czynności musimy osłonić pąki i kwiaty. Na spodzie liści często możemy zauważyć pajęczynę - są to przędziorki, usuwamy ją wilgotną szmatką i opryskujemy odpowiednim preparatem. Zabieg ten powtarzamy dwa razy, co 10 dni. Stosując preparat należy pamiętać o rozcieńczeniu go zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
3
Gdy zauważymy, że liście stają się jasnozielone, a pąki kwiatowe opadają to wówczas musimy roślinę zasilić nawozem zawierającym żelazo. Jeżeli kamelia będzie miała za mokro, to liście będą żółkły i zwisały. Może zdarzyć się, że ziemia w doniczce wyschnie i nie chce przyjmować wody, wtedy włóż doniczkę do naczynia z wodą. Po 15 minutach wyciągnij ją i odsącz, kwiat powinien dojść do siebie. Aby zwiększyć wilgotność, możesz też doniczkę wstawić na podstawkę z kamykami zalanymi wodą. Jednak pamiętaj, aby dno doniczki nie dotykało wody, gdyż to spowodowałoby zalanie korzeni rośliny. W zimie część liści kamelii japońskiej opada i jest to dla tej rośliny naturalne.
?

Wskazówki
* Pamiętaj, że roślina nie toleruje węglanu wapnia i lubi ziemię zakwaszoną.
* Wiosną roślinę można zasilić raz nawozem żelazowym, a następnie rozcieńczonym płynnym nawozem dla roślin doniczkowych, zgodnie ze wskazówkami producenta zawartymi na opakowaniu.

Powiązane porady

pomidory
kalanchoe
orchidea pielęgnacja w domu

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane