złamana ręka

Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?

KrystianKrystian - specjalista Tipy.pl
złamana ręka
1 z 9
Złamałeś rękę czy nogę? Musisz pogodzić się z faktem, że przez najbliższe kilka tygodni nie będziesz mógł uprawiać żadnych sportów, ani nawet spać w ulubionej pozycji. Chcąc, nie chcąc musisz zaprzyjaźnić się z gipsem. Zrastanie kości nie trwa niestety 3 dni, jednak istnieje kilka sposobów, aby troszkę przyspieszyć ten proces.
1
sposoby na zrastanie się kości - krok 1
Dieta bogata w białko, wapń i witaminę D

Wapń to mleko i produkty mleczne jak ser biały, maślanka, kefir. Białko to przede wszystkim mięso - około 2/3 białka, które teraz jest Ci tak potrzebne powinno pochodzić z produktów zwierzęcych. Jedz kurczaka, indyka, cielęcinę i chude mięso. Kilka razy w tygodniu jedz tłuste ryby morskie: śledzie, makrelę, szprotki. Są one bogate w witaminę D, która jest potrzebna do mineralizacji kości oraz wspomaga przyswajanie wapnia i fosforu.

2
sposoby na zrastanie się kości - krok 2
Unikaj szpinaku, kawy, herbaty

Nie jedz natomiast zbyt dużo wędlin, serów żółtych, pleśniowych czy topionych. Zawarty w nich fosfor obniża ilość wapnia w organizmie. Nie jedz szpinaku czy szczawiu oraz - jeśli to możliwe - zrezygnuj z mocnej kawy czy herbaty (szczawiany powodują nieprzyswajanie wapnia). Pieczywo razowe jest zdrowe, ale po złamaniu lepiej jedz biały chleb. Unikaj warzyw strączkowych.

3
sposoby na zrastanie się kości - krok 3
Suplementy

Możesz dostarczyć wszystkie potrzebne składniki mineralne do odbudowy kości zażywając odpowiednie suplementy. Oczywiście nie zastąpią one całkowicie odpowiedniej diety. Na rynku jest kilka preparatów na zrastanie się kości, np. Mumio Shilajit (do kupienia tutaj), który wzmacnia kruche, słabe kości i pomaga w ich odbudowie.

4
sposoby na zrastanie się kości - krok 4
Magnetronic

Nie musisz czekać aż do ściągnięcia gipsu, aby zacząć chodzić na rehabilitację. Poproś swojego lekarza, aby przepisał Ci Magnetronic. Zabieg ten można z powodzeniem wykonywać przez gips. Oczywiście lekarz tak czy inaczej Ci go przepisze, jednak im szybciej, tym lepiej. Magnetronic przyśpiesza zrost kostny i procesy regeneracyjne. Wpływa on również na poprawę odżywienia tkanek, stymuluje odnowę kolagenu, poprawia krążenie obwodowe, działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie oraz rozluźniająco.

5
sposoby na zrastanie się kości - krok 5
Laser

Możesz poprosić również o laser, ale pod warunkiem, że złamanie nie było z przemieszczeniem. Laser wykonuje się bezpośrednio na skórze, zatem trzeba wyciąć otwór w gipsie. Jeśli masz do czynienia ze złamaniem z przemieszczeniem, otwór mógłby spowodować przesunięcie się kości. Laser tak jak Magnetronic przyśpiesza zrost kości.

6
sposoby na zrastanie się kości - krok 6
Masaż kontralateralny

Masaż ten polega na masowaniu kończyny zdrowej. Stosuje się go wówczas gdy nie można masować kończyny chorej, np. z powodu gipsu. Masowanie kończyny zdrowej powoduje równoczesną aktywizację przepływu krwi oraz bodźców nerwowych w kończynie chorej za pośrednictwem skrzyżowań naczynioruchowych odruchów fizjologicznych. Masaż kontralateralny łączy się z ćwiczeniami kontralateralnymi, które należą do ćwiczeń synergistycznych.

7
sposoby na zrastanie się kości - krok 7
Borowina (po ściągnięciu gipsu)

Po ściągnięciu gipsu zalecana jest kuracja borowinowa na stany bólowe. Kuracje takie są na ogół drogie i dostępne w niewielu miejscach - zazwyczaj SPA. Wystarczy jednak maść borowinowa, którą można kupić w aptece lub sklepach internetowych. Substancje zawarte w borowinie (kwasy huminowe, białka, enzymy, estrogeny i związki bituminowe) pomagają w regeneracji uszkodzonych tkanek, zwiększają ich ukrwienie oraz uaktywniają reakcje, które powodują wzrost metabolizmu komórkowego.

8
sposoby na zrastanie się kości - krok 8
Akupunktura (po ściągnięciu gipsu)

Akupunktura powoduje szybsze zrastanie się kości poprzez doprowadzenie energii do miejsca złamania - pozwala utrzymać w tym miejscu ogół normalnych procesów i to na odpowiednim poziomie. Wszystko to prowadzi do szybszego wyleczenia.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

złamanie kości dieta
osteoporoza
olej laurowy

Podobne porady

Komentarze (19)

* Pola wymagane

koko
11.04.2016
ludzie nie słuchajcie,że nie wolno pić mleka,ani jeść nabiału...mam złamaną nogę w kostce,wzmocnioną drutem i śrubami,i kiedy po 6 tygodniach byłam na wizycie kontrolnej,lekarz przecierał okulary ze zdumienia,ze tak ładnie i SZYBKO się to wrosło, pytał co robiłam,wiec odpowiadam wszystkim ...zawsze rano zupa mleczna,wieczorem twarozek ze szczypiorkiem....i powodzenia:)
upior
10.08.2015
W artykule ktoś zapomniał dodać iż produkty nabiałowe powodują zakwaszenie organizmu co z kolei powoduje wypłukiwanie wapna z kości
Białko zwierzęce jest ogólnie niezdrowe i przy zrastaniu się kości tym bardziej nie wskazane. Polecam obejrzenie filmu "Widelce ponad noże" (niestety nie ma tam nic o złamaniach tylko ogólnie o zdrowej diecie)
Ania
15.06.2015
Polecam ksylitol,zalecany jest dla osób zagrożonych i dotkniętych osteoporozą, gdyż zwiększa przyswajanie wapnia, przywracając w ten sposób właściwą konzystencję kości, ułatwia mineralizację (przyswajanie,wapnia przez kości), wskazany po urazach, po złamaniach itp.Na ksylitol.com kupuję różne produkty, sam cukier brzozowy jest jeden z najtańszych na rynku.
Gość
11.08.2014
Co prawda moje problemy ze stawami nie wynikają z uszkodzenia lecz z wieku i moja porada uderza w przemysł farmaceutyczny, ale mnie lekarz z Krynicy poradził,żeby jeść z jogurtem,zupami, czy innymi płynami-lub po prostu robić zwykłą (bez dodatków ulepszających) żelatynę wieprzową.I to naprawdę pomaga.
adam
11.08.2014
mam złamaną rękę trzeci rok,nic nie pomogło.Łażę z półmetrowym drutem w kości.
Majka
11.08.2014
kochany prześmiewca nie masz racji to dotyczy wszystkich. twoja wiedza to wielkie zero - oprócz laktozy nie trawimy kazeiny, Bet-laktoglobiliny, kompleksu serwatkowego i inne pomniejsze oraz galaktozy. ta wiedza znana jest już od 15 lat i dotyczy także zdrowych osobników jest opracowana i zebrana do kupy w książce dietetyk Bożena Kropka ze Skoczowa tytuł POKONAJ ALERGIĘ - jej program "sześć kroków wyjśacia z alergii" na podstawie obserwacji, badań klinicznych polskich sław profesorów, lekarzy klinik i leżących tam ludzi chorych zwłaszcza onkologii. to nie bzdety jak piszesz
prosto wzięte z kosmosu - zobacz ilu chorych własnie dzięki mleku, jego pochodnych i jeszcze glutenu. najpierw coś poczytać, zweryfikuj i zrozum bo to jest wiedza a nie banialuki osobnicze ...
Lil
11.08.2014
Biszolin i Szungit. Zwłaszcza biszolin. To coraz bardziej znane w Polsce żele z minerałami, sprawdzone przeze mnie i moich znajomych po różnych skomplikowanych złamaniach....
prześmiewca
11.08.2014
@Majka - nietolerancja laktozy jest cechą osobniczą i nie dotyczy każdego. Większość ludzi rasy białej bardzo dobrze toleruje i trawi laktozę. Natomiast rasy azjatyckie praktycznie wcale nie trawią laktozy i spożycie mleka kończy się "rewolucją". Organizm sam najlepiej wie, co jest dla niego dobre i czego potrzebuje. Jak ktoś lubi mleko - to niech pije, jak ktoś nie lubi, nie ma co wmuszać. Dotyczy to też małych dzieci. We wszystkim potrzebny jest umiar i zdrowy rozsądek, a nie uleganie tej lub innej modzie i kolejnym "odkryciom" przeróżnych "ekspertów" pracujących dla określonego lobby
Majka
11.08.2014
ludzie zero mleka i nabiału - bo to trucizna i przyczynia się do alergii i nietolerancji czyli ciało nie trawi. dodatkowo przyczynia się u ludzi zdrowych po latach nadużywania zwłaszcza samego mleka przez lata do osteoporozy. dla zdrowych jedynie przetw. czyli nabiał w małej ilości i bez łączenia go z innymi pokarmami bo blokuje w chłanianie witamin, żelaza i wapnia do ciała człowieka...
połamany
21.03.2013
.................która jest potrzebna do mineralizacji kości, oraz wspomaga przyswajanie wapnia i fosforu..............a w następnym punkcie..........Nie jedz natomiast zbyt dużo wędlin, serów żółtych, pleśniowych czy topionych. Zawarty w nich fosfor obniża ilość wapnia w organizmie