bezdomny pies

Jak możesz pomóc bezdomnym zwierzętom?

Robi się gorąco i nawet nam ciężko jest wytrzymać w te upalne dni na dworze. Jednak jak się okazuje z takimi warunkami atmosferycznymi musi sobie radzić co roku bardzo wiele bezdomnych zwierząt (psów, czy też kotów). Te biedne zwierzaki pałętają się po dworze, w poszukiwaniu jakiegokolwiek pożywienia lub wody. Przed słońcem chronią się w starych budynkach lub w krzakach. Jednak ten okres tak samo jak zima, może być dla nich tragiczny w skutkach. Oto kilka porad, jak możesz pomóc już i tak zaniedbanym i biednym zwierzakom.
1
Rozejrzyj się dookoła swojego miejsca zamieszkania. Jeśli dostrzeżesz jakieś bezdomne zwierzę, czyli takie, które przez dłuższy czas chodzi po okolicy bez właściciela, lub nie ma na sobie żadnej plakietki, powinieneś przede wszystkim nakarmić zaniedbanego zwierzaka, na przykład dać mu choćby resztki z obiadu, oraz podać miseczkę w wodą. Bez wątpienia ten bezbronny zwierzak okaże Ci zaufanie i wdzięczność za wykonany dobry uczynek.
2
Jeśli jednak obawiasz się, że zwierzę może być agresywne, następnym krokiem jaki powinno się wykonać jest niezwłoczne skontaktowanie się z najbliższym schroniskiem dla zwierząt. Może się bowiem okazać, że zwierzę choruje na przykład na wściekliznę, lub przeszło zbyt wiele złego ze strony człowieka by ponownie mogło mu zaufać. Będzie wtedy reagować agresją, lecz wyłącznie w celach obronnych.
3
Z drugiej strony, jeśli masz dobre serce, odpowiednio przystosowane mieszkanie i możliwości finansowe na utrzymanie kolejnego członka rodziny możesz rozważyć zaadoptowanie zwierzaka. Będzie on nie tylko pociechą dla Ciebie, ale również dla reszty rodziny, w szczególności dla dzieci. Należy jednak w tym miejscu pamiętać o tym, że powoli zdobywa się zaufanie czworonoga. Pamiętaj też, że nie od razu Rzym zbudowano, dlatego tresura takiego zwierzaczka na pewno nie będzie najłatwiejsza. Miłość i oddanie z jakim się spotkasz ze strony psiaka, może okazać się dla Ciebie bezcennym doświadczeniem i zyskaniem wspaniałego przyjaciela.
4
Jeśli jednak nie posiadasz odpowiednich warunków do tego by zajmować się psiakiem lub kotem na co dzień, możesz udać się do schroniska w celu podjęcia pracy na zasadzie wolontariatu. W takim wypadku ustalasz z właścicielami schroniska w jakie dni będziesz się w nim pojawiać. Twoje obowiązki będą przyjemne, gdyż oprócz dbania o zdrowie i higienę psa, będziesz zabierać go na spacery i przekażesz mu choć trochę miłości, której tak bardzo brakuje mu na co dzień. Dzięki Tobie czworonóg poczuje się wyjątkowo i będzie wiedział, że ma wśród ludzi swoich przyjaciół i komuś na nim zależy, ktoś o niego dba.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

arimor
15.01.2013
Jeśli chcesz pomóc bezdomnym zwierzętom, a nie masz możliwości adoptowania żadnego z nich, bo np. dużo podróżujesz, zdecyduj się na adopcję wirtualną - większość schornisk proponuje taką możliwość (informacje o tym, jak to zrobić znajdziesz na stronie internetowej schroniska). Polega to na tym, że co miesiąc wpłaca się jakąś niewielką kwotę na rzecz wybranego psa lub kota, a wolontariusze np. przesyłają nam na maila jego zdjęcia. Jeśli nie posiadasz nawet drobnych kwot, które mógłbyś ofiarować, klikaj codziennie w miskę psa na stronie www.pustamiska.pl - 70 Twoich kliknięć to poprawa warunków życia jednego psa. Ponadto możesz zanieść do schroniska zebraną samodzielnie ilość jedzenia, a zimą oddać schornisku np. stare, niepotrzebne koce czy ciepłe ubrania (przydadzą się do ocieplania psich bud).
toskaffka
07.01.2012
wielkie dzieki. Naprawde sie przydalo ;p
hy
02.08.2011
zgadzam sie calklowicie mialam juz 5 psow ktore znalazly wlaciciela