Jak samodzielnie zrobić łańcuch na choinkę?

Jest wiele rodzajów łańcuchów choinkowych. Niektóre z nich możesz wykonać bez wielkiego wysiłku, mogą ci w tym pomóc także dzieci. Wykonanie takiego łańcucha jest bowiem bardzo proste i nie kosztuje wiele. Wystarczy kilka najprostszych materiałów, które znajdziesz w każdym sklepie papierniczym albo spożywczym (na przykład opakowania po zużytych produktach).
P

* Przydadzą ci się kolorowe papiery, bibuła, złotka, papierki po cukierkach, folia aluminiowa, rurki, klej, nożyczki

1
łączenie ogniw łańcucha
Wybierz rodzaj łańcucha, który chcesz wykonać. W szkole podstawowej najbardziej popularne były łańcuchy robione z kolorowego papieru. Każde dziecko będzie potrafiło wykonać taką ozdobę. Z arkusza kolorowego papieru musisz wyciąć długie paski, a następnie pokroić je na krótsze odcinki, potem sklejać brzegi każdego z pasków, zahaczając jednym ogniwem łańcucha o drugie. Możesz wykonać łańcuch jednokolorowy lub zmieszać wielobarwne paski.
2
Popularnym rodzajem łańcuchów choinkowych są także te, wykonywane z kolorowej bibuły. Jeśli chcesz wykonać taki łańcuch, potnij bibułę na długie paski, o szerokości 2-3 cm. Najlepiej wykonać to wtedy, gdy bibuła jest zwinięta. Wykorzystaj paski dwóch różnych kolorów, by uzyskać ciekawszy efekt kolorystyczny. Przyklej końcówkę jednego paska do drugiego i przeplataj je raz biorąc jeden pasek, raz drugi. Powstanie bardzo efektowny łańcuch.
3
Jeśli udało ci się zebrać kolorowe papierki po cukierkach, a dysponujesz również słomkami spożywczymi, możesz stworzyć bardzo ciekawy i oryginalny łańcuch choinkowy. Przewlecz igłę z nitką przez kilka papierków i pokrojone kawałki słomki. Przeplataj świecące celofany, które kiedyś były opakowaniami, a teraz mają szansę stać się ozdobami, z kawałkami słomki. Zakończeniem musi być warstwa papierków, zwieńczona supełkiem na nitce.
4
Istnieje jeszcze wiele metod, które możesz wykorzystać konstruując swój łańcuch na choinkę. Jeśli potrafisz szydełkować, wykorzystaj tę umiejętność w tworzeniu ozdób choinkowych. Przecież szydełkowanie rozpoczyna się od łańcuszka. Możesz go następnie zawiesić na choince. Spróbuj wykorzystać do tego złotą lub srebrną nitkę. Możesz także wykonać efektowną dekorację z muszelek na żyłce lub nitce. Jeśli już latem pomyślisz o znajdywaniu na plaży muszel z dziurkami, w grudniu będą jak znalazł na choinkę.
?

Wskazówki
* Bardzo ciekawe ozdoby można wykonywać z materiałów naturalnych. Oprócz papieru i bibuły łańcuchy można wykonywać ze słomy. Jeśli masz w domu poplątane, niepasujące do siebie koraliki o różnym kształcie wykorzystaj je także w procesie tworzenia łańcucha choinkowego. Bardzo ładnie na choince prezentują się perły (lub korale perłowe).

!

Uwaga!
*Jeśli wykonujesz z małymi dziećmi ozdoby, zwróć szczególną uwagę na klej i nożyczki. Staraj się nie dawać im do rąk małych elementów, takich jak koraliki czy krótkie fragmenty słomki.

Powiązane porady

Dekoracje Bożonarodzeniowe
Pingwiny z żarówki
Renifer

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane