przedszkolanka

Jak dostać pracę w przedszkolu?

Jeśli marzysz o pracy z maluchami, jeśli kochasz opiekowanie się dziećmi, jesteś zafascynowana ich kreatywnością i masz wiele cierpliwości, a także „oczy dookoła głowy” z pewnością praca w przedszkolu będzie spełnieniem twoich marzeń. To o wiele korzystniejsza praca niż posada opiekunki do dziecka, bowiem osoba zatrudniona w przedszkolu korzysta ze wszystkich świadczeń, ma także unormowany, zmianowy tryb pracy. Wydaje się także, że opiekując się grupą dzieci (często także z innymi wychowawczyniami masz w ciągu dnia wiele chwil wytchnienia, podczas posiłków, leżakowania czy czasu zabaw).
1
Jak znaleźć pracę w przedszkolu? Poszukaj ogłoszeń w prasie i Internecie. Na stronach kuratorium oświaty są często zamieszczane anonse, dotyczące wolnych wakatów w oświacie. Jeśli chcesz zdobyć posadę wychowawczyni w przedszkolu musisz mieć odpowiednie wykształcenie i kwalifikacje. Konieczne jest ukończenie pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Jeśli jesteś absolwentką pedagogiki opiekuńczej albo innego kierunku pedagogicznego jest pewna szansa, że dostaniesz pracę, ale będziesz musiała uzupełnić wykształcenie w trybie zaocznym.
2
Jeśli nie masz wykształcenia pedagogicznego, a bardzo chciałabyś pracować w przedszkolu masz kilka możliwości. Możesz zostać pomocą wychowawczyni. To praca mniej płatna, ale dostępna dla każdej osoby ze średnim wykształceniem. Praca takiej osoby ma charakter porządkowy. Przygotowujesz materiały plastyczne dla dzieci, sprzątasz je, pomagasz wydawać posiłki, ale także pomagasz wychowawczyni w czynnościach pielęgnacyjnych i opiekuńczych. Nie masz uprawnień do prowadzenia zajęć dydaktycznych z dziećmi.
3
Jeśli chcesz prowadzić zajęcia w przedszkolu, a nie jesteś absolwentką pedagogiki nadal masz taką szansę, musisz jednak posiadać kurs pedagogiczny lub przygotowanie pedagogiczne uzyskane na innym kierunku studiów. Uprawnia cię ono do prowadzenia zajęć dodatkowych dla dzieci, w przedszkolach. Możesz uczyć angielskiego, prowadzić zajęcia taneczne lub tenisowe, teatralne albo naukowe. Wybierz zajęcia, które wydają ci sie pasjonujące dla dzieci oraz ciekawe dla ciebie samej. Stwórz program takich zajęć, wydrukuj ulotki i porozsyłaj je do okolicznych przedszkoli. Jeśli obawiasz się, że dyrektorzy przedszkoli nie będą mieli do ciebie zaufania możesz skorzystać z pośrednictwa firm, które organizują zajęcia w przedszkolach. Wtedy twoim pracodawcą będzie zatrudniająca cię firma, a nie samo przedszkole.
?

Wskazówki
* Jeśli jesteś bardzo zafascynowana pracą w przedszkolu możesz także otworzyć własne domowe przedszkole. Może ono mieć siedzibę nawet w twoim własnym mieszkaniu, będziesz je jednak musiała dostosować do potrzeb dzieci, wstawiając odpowiednie barierki ochronne, tak by dzieci nie mogły zrobić sobie krzywdy.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane