pielęgnacja cery

Jak dbać o cerę? Domowe sposoby

Letnia porą pielęgnacja cery staje się nad wyraz istotna. Porzucamy grube warstwy pudru,wystawiamy buzie do słonka. Wcale nie musimy wydawać pieniędzy na tony kosmetyków. Polecam naturalne metody. Zamiast szukać z sklepach kosmetyków odpowiednich do naszej cery (wymagających nakładów finansowych), rozejrzyjmy się co mamy w naszym domu - co można wykorzystać do pielęgnacji naszej cery. Takie naturalne składniki często są lepsze od kosmetyków, które mogą nas uczulać. Latem postawmy więc na naturę !
1
Zacznijmy od "środka", czyli stary wypróbowany sposób na regenerację oraz usunięcie zanieczyszczeń. Codziennie rano na czczo wypij szklankę wody z wyciśniętym sokiem z połowy cytryny. Wystarczą 3 tygodnie by zauważyć, że cera odzyskuje świeży, estetyczny wygląd. Pamiętaj, że witamina C w organizmie jest bardzo ważna.
2
Skóra odpocznie i zregeneruje się jeśli do mycia potraktujesz ją - mlekiem lub jogurtem. Jogurtem możesz też przetrzeć cerę po umyciu. Dla oczyszczenia (raz na 2 tygodnie) możesz zrobić peeling. Ale nie taki z tubki. Wypróbuj otręby owsiane. Po tych zabiegach skóra będzie świeższa i gładsza.
3
Pamiętaj by zadbać też o pory. A sok z ogórka Ci w tym pomoże zwężając je. Najwięcej witamin znajduje się tuż pod skórką,więc skórkami warto obłożyć twarz i pozwolić cerze się relaksować przez ok 20 min. Plasterki ogórka odświeżą również cerę, a w upalny dzień nam dadzą fizyczne poczucie ulgi.
4
Dla wygładzenia, nawilżenia i ujędrnienia skóry polecam maseczkę z miodu i twarogu. Wymieszaj łyżkę miodu z 3 łyżkami wody, a następnie rozrób z twarogiem (pól opakowania,niech nie będzie zbyt chudy). Taką papką obłóż twarz szyję i dekolt. Po 20 minutach zeskrob ją łyżką, a resztę zmyj ciepłą wodą.
5
Dla wiotczejącej skóry dobry jest banan. Musi być tylko dobrze dojrzały. Wystarczy rozgnieść go i wymieszać z olejkiem migdałowym, by uzyskać odpowiednia konsystencję - papki. Następnie nałóż ją na twarz, szyję i dekolt i przykryj ciepłym okładem. Może to być mały ręczniczek namoczony w gorącej wodze. Pod wpływem ciepła rozszerzą się pory, i banan z olejkiem będzie mógł lepiej wniknąć w cerę. Im dłużej będziesz leżeć z takim okładem - tym lepszy efekt osiągniesz. Oczywiście nie przesadzaj. Kiedy okład przestanie grzać , zakończ zabieg.
6
Spuchnięte oczy. Kto z nas nie zna tego problemu ? Nawet jeśli nie notorycznie to od czasu do czasu każdy się z nim spotyka. W końcu to lato,upał sprzyja obrzękom. Nie każdy kosmetyk do oczu może okazać się odpowiedni. Oko jest wrażliwe i skłonne do reakcji alergicznych i podrażnień. Polecam więc przed pójściem spać włożyć do zamrażalnika dwie łyżeczki od herbaty. Rano do nakremowanych powiek przyłóż zimne łyżeczki.Podobnie mogą zadziałać zimne plasterki ogórka.
?

Wskazówki
Generalnie całą twarz możemy codziennie przemywać wywarem z rumianku. traktujmy go jak tonik. Długoterminowa kuracja rozjaśnia cerę i niweluje przebarwienia oraz piegi. Warto też raz na jakiś czas nałożyć na usta grubą warstwę miodu. Niech i one się zregenerują. Podziała to lepiej niż niejeden kosmetyk to ust.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

ogórek na oczy
maseczka z zielonej glinki
Piękna cera

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Zuzanna
12.10.2017
Ja wydałam bardzo dużo pieniędzy na różne olejki i kremy a powiem Wam, że nie przynosiły zamierzonego efektu. Koleżanka poleciła mi olejek z opuncji, którego do dzisiaj używam.
Ania Nowacka
30.03.2016
Pozbyłam się suchej skóry dzięki filtrowi prysznicowemu z wkładem KDF. Wcześniej nie sądziłam, że woda może mieć tak zbawienny wpływ na kondycję włosów i skóry :)