brelok ze świętym Patrykiem

Jakie pamiątki przywieźć z Irlandii?

Irlandia nazywana także Zieloną Wyspą to kraj o bardzo ciekawej tradycji i bardzo długiej historii. Wykopaliska potwierdzają, że początki osadnictwa na wyspie datuje się w VI tysiącleciu przed naszą erą. W okresie średniowiecza teren ten był zamieszkiwany przez Celtów, a potem także przez Wikingów.
1
Niektórzy twierdzą, że Irlandczycy są bardzo podobni do Polaków ze względu na podobieństwa w wyznawanej religii, mentalności itp. Dziś na Zielonej Wyspie jest mnóstwo Polaków, którzy znaleźli tam szansę na zarobek. Jeśli wracasz do Polski z Irlandii warto pomyśleć o tym by przywieźć bliskim pamiątki, które będą się kojarzyły z Irlandią, które pozwolą twojej rodzinie przybliżyć sobie tradycję Irlandczyków
2
Wśród wielu pamiątek sprzedawanych w Irlandii największą popularnością cieszą się te z zieloną koniczyną, symbolem wyspy oraz te nawiązujące w jakiś sposób do postaci świętego Patryka. Wielu turystów wybiera się do Irlandii specjalnie na Dzień św. Patryka – 17 marca, to święto religijne, ale także państwowe. Większość pamiątek z Irlandii ma kolor zielony, to barwa niejako zarezerwowana dla całej wyspy. Odwołuje się do wiosny, życia i witalności. Jedną z tradycji związanych z celebracją Dnia św. Patryka jest ubieranie się na zielono lub przynajmniej posiadanie zielonych akcentów w stroju. Wielu Irlandczyków uważa, że takim elementem powinna być trójlistna koniczyna, która jest także emblematem na wielu koszulkach i kubkach pochodzących z Irlandii. Trójlistna koniczyna odwołuje się do Trójcy Świętej, o której nauczał św. Patryk.
3
Irlandia to jednak nie tylko kraj kościołów, to także kraj pewnej świeckiej tradycji, a mianowicie pubów i muzyki folkowej. To także kraj pamięci o pogańskich kultach, które poprzedziły chrześcijańską tradycję Irlandii.

Zielone piwo to specjalność wyspy. Jest ono świetną pamiątką, którą możemy przywieźć z naszej irlandzkiej wyprawy. Jeśli ktoś z naszych krewnych lubi tańce w kręgu i folkową muzykę przywieźmy mu krążek cd z irlandzką muzyką. Irlandzki folklor to jednak znacznie więcej niż muzyka. Zamiast płyty możemy przywieźć książkę lub opowieść o Leprechaunie, legendarnej postaci zielonego człowieka, który zajmował się wyrabianiem butów i strojeniem żartów. Mit mówi, że Leprechaun posiada garnek ze złota, który jest ukryty na końcu tęczy. Według legendy kiedy Leprechaun zostanie schwytany przez człowieka spełni (podobnie jak złota rybka) jego trzy największe życzenia. Wiele sklepów z pamiątkami sprzedaje figurki z wyobrażoną postacią Leprechauna.
?

Wskazówki
* Ostatnim prezentem, który każdy może przywieźć z Irlandii (co najważniejsze zupełnie za darmo) są błogosławieństwa i dobre słowa, którymi zwyczajowo obdarzają się Irlandczycy. Większość z nich odwołuje się do życzeń Bożego szczęścia, rozwoju, zdrowia i miłości oraz radości.

Strona 1 z 2

Komentarze (0)

* Pola wymagane