lśniące włosy

Jak na wiosnę przywrócić włosom blask?
MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl

Noszenie czapek i suche powietrze spowodowane ogrzewaniem kaloryferów powodują, że nasze włosy po zimie są w opłakanej formie. Przychodzi upragniona wiosna a nasze włosy są matowe i pozbawione życia. Aby wyglądały ładnie wraz z początkiem wiosny musimy już teraz zacząć o nie szczególnie dbać.
1
marchew
Często wiosną włosy są osłabione na skutek przebytych zimą chorób co powoduje ich wzmożone wypadanie. Należy wtedy pomóc im „od środka”. Jedzmy produkty bogate w białko, sole mineralne i witaminy. Szczególne znaczenie dla włosów ma witamina A, B i C które znajdziemy w marchwi, pomidorach, papryce szpinaku i owocach cytrusowych. Można je oczywiście zastąpić preparatami w tabletkach, ale te pochodzenia naturalnego łatwiej się przyswajają.
2
maseczka na włosy
Jeżeli włosy są bardzo wysuszone i zniszczone należy zaprzestać używania lakierów i pianek do włosów oraz tapirowania. Trzeba natomiast zastosować odżywcze kompresy z: 2 żółtek, 2 łyżeczek oliwy z oliwek, 2 łyżeczek gliceryny i 1 łyżeczki soku z cytryny. Całość dokładnie wymieszaną nałożyć na włosy, na wysmarowaną głowę włożyć plastikowy czepek i owinąć ręcznikiem. Po 20 minutach spłukać głowę kilkakrotnie ciepłą, lecz nie gorącą wodą i wypłukać włosy ziołami. Jasne włosy naparem z kwitu lipy, ciemne- z orzecha włoskiego lub pokrzywy. Kurację tą powinno się stosować przynajmniej przez 4 tygodnie, myjąc włosy 2-3 razy w tygodniu.
3
Jeżeli włosy łatwo się przetłuszczają po myciu odżywkę należy wcierać tylko w końcówki nie dotykając skóry głowy. Można też używać odżywek do rozpylania, nie są one tak obciążające dla włosów. Aby poprawić stan skóry głowy stosujemy spirytusowe wywary z brzozy lub pokrzywy (można je stosować na zmianę), gotowe dostępne są w sklepach zielarskich. Niewielką ilość wywaru wcieramy w skórę głowy za pomocą wacika na 10 minut przed umyciem głowy.
4
Naturalne suszenie włosów
Przywracanie włosom blasku. Po umyciu płucz włosy ziołami, do każdego rodzaju włosów dobry jest skrzyp i mydlnica lekarska. Do jasnych włosów dodatkowo rumianek, a do ciemnych pokrzywa. Możesz też kupić w sklepach zielarskich lub aptekach gotowe mieszanki ziołowe. Aby włosy miały ładniejszy połysk po płukaniu w ziołach nie susz ich suszarką, poczekaj aż same wyschną.
?

Wskazówki
* W większości przypadków promienie słoneczne są zdrowe dla włosów (dostarczają witaminy D), ale nie należy wystawiać na zbyt długie działanie słońca rozjaśnianych włosów blond, tracą połysk i kruszą się.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

#18722
10.04.2013
Domowym sposobem na przywrócenie włosom blasku jest dodanie kilku kropel olejku rycynowego do maski. Włosy są mega błyszczące. Jednak odradzam nakładanie go samego ponieważ ciężko się rozprowadza. Jeśli macie włosy, które szybko można obciążyć, maskę z olejkiem nakładajcie przed myciem :)
#18463
29.03.2013
Warto stosować jedwab i ziołowe mgiełki do włosów, dzięki nim moje włosy wyglądały na zdrowsze, Chociaż jedwab niekoniecznie jest zdrowy dla naszych włosów ponieważ zawiera w sobie dużo chemii i pewnie daje tylko taki zewnętrzny efekt.
M91
27.07.2010
Edit: 2010-07-12 Ja byłam na serii zabiegów wzmacniających włosy w salonie. Włosy mam teraz piękne. Świecą się i super układają. Jestem mega zadowolona.

Chciałabyms ię dowiedzieć jak wygląda koszt takiej serii zabiegów i czy działają one tylko na połysk czy tez dzięki tym zabiegom włosy stają się gęste? :)
fiesta
05.04.2010
Sprobuj moze witamin, zwl z B6, albo preparatow z cynkiem, zelazem, kwasem pantotenowym, drozdzami... Te zazwyczaj sa dobre na wzmocnienie wlosow.
sheltie
03.04.2010
Ale niestety takie zabiegi sa bardzo drogie :( A ja poszukuje tanszych metod. Ale tez nie takich banalnych jak oliwa z oliwek wcierana w koncowki...