malowanie sufitu

Jak malować sufit?

ZlotaRaczkaZlotaRaczka - specjalista Tipy.pl
Chcesz pomalować mieszkanie, ale nie wiesz jak pomalować sufit? Bez obaw, tutaj dowiesz się jak to zrobić. Jeśli sufit jest źle pomalowany widać na nim liczne ślady pędzla czy wałka. Jeśli chcesz, by malowanie sufitu zakończyło się pełnym sukcesem, musisz przestrzegać kilku prostych zasad. Wbrew pozorom nie jest to tak skomplikowane jakby się mogło wydawać. Po zapoznaniu się ze wskazówkami, nawet niedoświadczony malarz na pewno sobie poradzi. Poniżej przedstawiam podstawowe zasady dotyczące malowania sufitów.
P

* matowa farba
* wałek z długim włosiem
* drabina
* gazety lub folia

1
Wynieś wszystkie niepotrzebne i przeszkadzające przedmioty z pomieszczenia a następnie oklej taśmą podłogi, rozłóż gazety i folie. Nie zapomnij o zabezpieczeniu listw i kontaktów.
2
Do malowania sufitów zawsze wybieraj farby matowe (tłumią refleksy światła).
3
Maluj sufit za pomocą wałka z długim włosiem, dzięki któremu zmniejszysz połyskliwość sufitu.
4
Malowanie sufitu zaczynaj od okna. Jeśli w pomieszczeniu jest więcej niż jedno okno zacznij od tego przez które dociera więcej światła (np. najpierw okno od wschodu a później od południa, najpierw największe okno itp.)
5
Pierwszą warstwę farby nakładaj równolegle do okna (do tego okna które daje więcej światła). Gdy ta warstwa wyschnie naklej taśmę malarską na linię łączenia kolorów ściana sufit.
6
Drugą warstwę farby nałóż prostopadle do okna.
7
Jeśli chcesz zrobić połączenie między ścianą a sufitem użyj taśmy malarskiej lub wałka do odcinania w narożach. Taśmy malarskie należy zerwać gdy farba będzie jeszcze wilgotna, - inaczej zerwiemy ją wraz z kawałkami farby i powstaną nierówności.
?

Wskazówki
* Jeśli chcesz aby pokój wydawał się wyższy pomaluj sufit na biało lub na inny jasny, pastelowy kolor.
* Jeśli pokój jest wysoki i chcesz optycznie obniżyć sufit pomaluj sufit na biało wraz z górną partią ścian np. pas o szerokości 50cm. Innym sposobem na obniżenie sufitu jest pomalowanie go na ciemny kolor.

!

Uwaga!
* Niektóre farby i rozcieńczalniki mogą podrażniać skórę, dlatego należy malować w ochronnych rękawicach.

Powiązane porady

malowanie ścian
pomysł na łazienkę
malowanie ścian

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Kawa
01.03.2015
Kupiłam farbę Biały Diament z Magnata, wałek na długiej rączce i pomalowałam... naprawdę nie jest to bardzo skomplikowane, farba świetnie trzyma się podłoża, nic nie kapało, zacieków nie ma... sufit świetnie odbija światło.
pokus14
24.01.2012
należy pamiętać o tym aby nie malować w jednym miejscu powoduje to po chwili efekt malowania suchym wałkiem co powoduje pozostawienie ślady po ruchu wałkiem.