odchudzanie

Jak zmniejszyć apetyt?

Skrupulatnie liczysz kalorie, starasz się trzymać linię, ale im bardziej się starasz, tym bardziej czujesz, że jesteś głodna? A przecież niedawno jadłaś. Jak zatem zdrowo oszukiwać głód i trzymać kilogramy w ryzach?
1
Przede wszystkim nie myśl za wiele o diecie i jedzeniu. Zajmij się czymś, bądź stale aktywna. To już nawet nie musi być uprawianie sportu, ale czytanie, robótki ręczne, prace w domu i ogrodzie, wyjście do miasta. Grunt, żebyś robiła coś co cię pochłonie i pomoże nie myśleć o jedzeniu.
2
Pij dużo wody. Woda wypełni żołądek i odegna uczucie głodu, a przy okazji świetnie wypłucze toksyny z organizmu. Ale nie popijaj w trakcie posiłku, bo to ułatwia przełykanie i spowoduje, że więcej zjesz. Z piciem zaczekaj ok. 20-30 minut po posiłku. Natomiast możesz napić się wody na krótko przed jedzeniem, bo woda zajmie trochę miejsca w żołądku.
3
Jedz powoli. Im wolniej żujesz i dłużej jesz, tym mniej zjesz. Dopiero po ok. 15 minutach mózg wysyła organizmowi informację, że jest najedzony, a więc przez te pierwsze 15 minut spiesząc się możesz niepotrzebnie zjeść więcej niż to konieczne.
4
Unikaj widoku jedzenia. Reklama, okno wystawowe cukierni czy przepis kulinarny w gazecie sprawi, że momentalnie otrzymasz sygnał do mózgu „muszę zjeść”.
5
Nie jedz czytając lub oglądając telewizję. Mechanicznie, mimochodem wrzucisz w siebie dużo więcej jedzenia niż gdybyś skupiła się na posiłku
6
Zjadaj pokarmy bogate w błonnik, który pęcznieje w żołądku i daje uczucie sytości.
7
Okłamuj wzrok, który wysyła (w tym wypadku mylące) sygnały do mózgu. Dania podane na mniejszym talerzu wydają się obfitsze, a drobno pokrojone lub poszatkowane sprawiają wrażenie większych niż produkty podane w całości.
8
Jako przekąskę podjadaj surowe warzywa (marchew, paprykę, ogórka, selera, itp.).
9
Jedz ziemniaki. Zawarta w nich skrobia zapewni uczucie sytości przez dłuższy czas. Powinny to być oczywiście ziemniaki gotowane lub pieczone, a nie smażone lub z dodatkiem masła lub tłustych sosów!
10
Jedz owoce z dużymi pestkami (ale nie za wiele, bo zawierają cukier) i trzymaj pestkę długo w ustach.
11
Wybieraj ryby morskie zamiast mięsa. Wbrew pozorom ryba jest bardziej sycąca, ale i zdrowsza bo zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które chronią przed chorobami serca i miażdżycą.
12
Jedz maleńkie porcje, ale częściej, np. 5 razy dziennie. Czekając wygłodniała od śniadania do obiadu rzucisz się na jedzenie i pochłoniesz więcej niż gdybyś miała krótszą przerwę między posiłkami.
13
Jedz chude białko na śniadanie. Może to być jajko lub odtłuszczony ser czy jogurt. Białko zjedzone rano zapewnia uczucie sytości na dłużej niż gdybyś zjadła je o innej porze dnia. Zamiast jednego głównego posiłku w ciągu dnia, wypróbuj natomiast koktajl o dużej zawartości białka i błonnika (zobacz tutaj). Dostarczy on twojemu organizmowi odpowiednią dawkę składników odżywczych i witamin, jednocześnie hamując łaknienie i przyspieszając spalanie tkanki tłuszczowej.
14
Żuj gumę bez cukru (byle nie za długo). Podczas żucia mózg otrzymuje sygnał, żeby ograniczyć łaknienie.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Apetyt na jedzenie
gorąca woda
jedzenie słodyczy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kasikk
08.06.2015
Najłatwiej zmniejszyć apetyt z pomocą suplementów ale tych naturalnych i bezpiecznych jak acetomale.