domowe perfumy

Jak zrobić domowe perfumy?

Perfumy odgrywają bardzo ważną rolę w życiu każdego z nas. Komponowanie własnych zapachów jest nie tylko okazją do stworzenia oryginalnej mieszanki zapachów, ale również świetną zabawą. Niektóre zapachy podkreślą naszą osobowość, poprawią nam humor lub wyróżnią nas na tle otoczenia. Każda kobieta chciałaby pięknie pachnieć, jednak jak osiągnąć zamierzony efekt? Jeśli jesteś pasjonatem perfum wyrabianych domowym sposobem, polecam kilka przepisów na perfumy o przepięknych, zmysłowych zapachach.
1
Perfumy kwiatowo-owocowe:

Potrzebne:
• oczar wirginijski (łac. Hamamelis virginina) – dostępny np. w aptece
• olejki eteryczne: jaśmin, róża, wanilia, Neroli (kwiat gorzkiej pomarańczy)
• mały rondelek z przykryciem
• coś do zamieszania: drewniana łyżka lub szklane mieszadło – byle nie metalowe

1. W rondelku zmieszaj 1 łyżkę stołową oczaru, 16 kropli olejku jaśminowego i 8 kropli olejku różanego. Przykryj pokrywką i podgrzewaj na wolnym ogniu przez ok. 2 minuty.
2. Dodaj 12 kropli olejku neroli i 2 krople olejku wanilii. Dokładniej wymieszaj.
3. Za pomocą lejka przelej zawartość rondla do wysterylizowanej szklanej buteleczki lub małego atomizerka do perfum.
4. Odstaw w chłodne, ciemne miejsce na około tydzień. Przed każdym użyciem wstrząśnij.
2
Perfumy kwiatowo-orientalne:

Potrzebne:
2 łyżki stołowe oleju jojoba
3 krople olejku eterycznego bergamotki
2 krople olejku neroli
8 kropli olejku jaśminowego
12 kropli olejku geranium
8 kropli olejku ylang-ylang
4 krople olejku paczuli

1. Do naczynia wlej olej jojoba. Powoli, kropla po kropli dodawaj i dokładnie mieszaj pozostałe składniki. Możesz nieco zmienić proporcje poszczególnych olejków, wedle uznania, przy czy pamiętaj, że to co przede wszystkim nadaje tej mieszance kwiatowego charakteru to geranium; uważaj z paczulą, bo jedna kropla za dużo może zdominować i przytoczyć całe perfumy, natomiast bergamotka w zbyt dużej ilości może powodować podrażnienia skóry. Nota bene bergamotka nie powinna być stosowana przez kobiety w ciąży i u osób chorujących na epilepsję.
2. Przelej mieszankę do wysterylizowanej butelki z ciemnego szkła i przechowuj w chłodnym miejscu. Przed użyciem wstrząśnij.
3
Perfumy cytrusowo-zielone:

Potrzebne:
5 łyżeczek niearomatyzowanej 80% wódki
Pół łyżeczki wody destylowanej
15 kropli olejku cytrynowego
10 kropli olejku bergamotki
10 kropli olejku neroli (gorzka pomarańcza)
5 kropli olejku grapefruitowego
5 kropli olejku trawy cytrynowej
4 krople olejku benzoinowego
2 krople olejku drzewa cedrowego

Umieść składniki w wysterylizowanej buteleczce z ciemnego szkła. Dobrze je ze sobą wymieszaj potrząsając. Odstaw w ciemne, chłodne miejsce na 2-3 tygodnie, żeby dojrzały. Przed użyciem wstrząśnij butelką.
4
Perfumy owocowo-drzewne:

Potrzebne:
5 łyżeczek niearomatyzowanej 80% wódki
Pół łyżeczki wody destylowanej
15 kropli olejku cytrynowego
10 kropli olejku grapefruitowego
10 kropli olejku trawy cytrynowej
2 krople olejku benzoinowego
3 krople olejku drzewa cedrowego
5 kropli olejku cyprysowego

Podobnie jak w poprzednim przepisie, umieść składniki w wysterylizowanej buteleczce z ciemnego szkła. Dobrze je ze sobą wymieszaj potrząsając. Odstaw w ciemne, chłodne miejsce na 2-3 tygodnie, żeby dojrzały. Przed użyciem wstrząśnij butelką.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

olejek zapachowy domowej roboty
perfumy
perfumy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane