książka dla chłopaka

Jaka książka będzie idealna na prezent dla chłopaka?

Choć mówi się, że książki odchodzą do lamusa i współczesne społeczeństwo woli oglądać telewizję, to warto nie zapominać o tradycyjnych książkach,lub też tych nowocześniejszych w postaci e- booków, czy też audiobooków, które są wyjątkowym prezentem dla drugiej osoby. Odpowiedni wybór lektury może być świetnym prezentem również dla Twojego chłopaka. Oto kilka wskazówek, jaką książkę najlepiej wybrać dla ukochanego.
1
Pierwszym krokiem jaki powinnaś wykonać przed poszukiwaniami idealnej książki dla swojego chłopaka jest wypytanie jego, lub jego rodziny, jakie książki najchętniej czyta. Z drugiej strony być może sama miałaś okazję zaobserwować jakie książki do tej pory czytał.
2
Jeśli już wiesz, jaki rodzaj książek interesuje Twojego ukochanego, powinnaś zorientować się jakie pozycje książkowe znajdują się już w jego posiadaniu. Bowiem byłoby nie fartem, gdyby się okazało, że długo wybierany przez Ciebie prezent stał już na jego półce od pół roku i został przeczytany kilka razy. Jeśli jednak mimo to okaże się, że nie trafiłaś z dana pozycją książkową, koniecznie zatrzymaj paragon ze sklepu, by ewentualnie móc wymienić ja na inną książkę.
3
Następnie wybierz się do księgarni. Najlepiej by była to księgarnia, w której pracują ludzie znający się na temacie- oczytani i chętni do doradzenia Tobie w tym trudnym wyborze.Źle wykwalifikowani ludzie zatrudnieni z rozpędu nie dość, że nie doradzą, to mogą zaszkodzić w wyborze właściwej lektury.
4
Jeśli Twój chłopak lubi czytać książki o tematyce fantasy warto byś wybrała którąś z książek takich autorów jak: Jacek Dukaj, Neil Gaiman, Stephen King, Jacek Piekara, Andrzej Pilipiuk, Terry Pratchett, Andrzej Sapkowski, Dorota Terakowska, czy też Tolkien.
5
Jeśli jednak Twój ukochany czytuje powieści kryminalne możesz zaserwować mu którąś z powieści Agathy Christie- mistrzyni kryminałów, Joanny Chmielewskiej, Harlana Cobena, czy tez Henninga Mannkela.
6
Powieści obyczajowe, zarówno polskie, jak i zagraniczne będą równie dobrym prezentem. Najbardziej doceniani autorzy to między innymi Haruki Murakami, Umberto Eco, czy też Paolo Coehlo.
7
Na polskim rynku książkowym możesz również kupić tak zwane e- booki, czyli książki w formie elektronicznej. To idealny prezent dla entuzjasty skomputeryzowanego stylu życia. Takie książki możesz nabyć w Internecie oraz w większych księgarniach.
8
Jeśli jednak Twój chłopak nie lubi zbytnio nadwyrężać swego wzroku i uwielbia słuchać audycji radiowych, najlepszym prezentem, jaki możesz mu sprawić jest zakup audiobooka, czyli książki w postaci nagrania audio do słuchania. To świetny pomysł na spędzanie wspólnie nudnych, jesiennych lub zimowych wieczorów.
!

Uwaga!
* Nie kupuj chłopakowi książki na siłę! Postaraj się, by był to niepowtarzalny prezent. W tym celu możesz wypisać na pierwszej stronie powieści specjalnie ułożoną przez Ciebie dedykację dla niego. Na pewno ucieszy się z faktu, że poświęciłaś swój czas na zapoznanie się z jego upodobaniami i doceni Twój gest.

Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ajrin
13.10.2011
to nie musi być powieść, np. jeśli lubi poezję to można podarować tomik wierszy, np. "w ogrodzie marzeń i snów wiersze sercem pisane".