stopy

Domowe sposoby na spuchnięte stopy

stopy
1 z 5
Spuchnięte stopy, kostki czy łydki to latem bardzo częsta przypadłość. Wiadomo, wysokie temperatury sprzyjają obrzękom. Wiek i ciężar ciała nie ma tu nic do rzeczy. Opuchlizna zazwyczaj nie jest groźna, ale bywa bardzo uciążliwa. Zaproponuje ci kilka zabiegów, które pozwolą ci pozbyć się problemu chociaż na chwilę. Jeśli jednak nie przyniosą one spodziewanego efektu, skorzystaj z porad lekarza.
1
sposoby na opuchnięte stopy - krok 1
Obrzęki po podróży lub całym dniu przy biurku to znak, że w organizmie doszło do zakłócenia obiegu płynów ustrojowych - krwi i limfy. Wiele z nas ma problem z układem limfatycznym i nawet nie jesteśmy tego świadome. Unikaj ucisku, jaki wywołują skarpetki i podkolanówki.Wybierz te bezuciskowe.Staraj się też ruszać stopami (na przykład podczas długiego siedzenia przy biurku). Zataczaj nimi koła na zewnątrz, to pobudzi obieg płynów.
2
sposoby na opuchnięte stopy - krok 2
Jeśli jednak opuchlizna nie jest związana z przesiadywaniem w pozycji siedzącej, sprawa jest poważniejsza. Najprościej pobudzić krążenie już podczas kąpieli. Myj nogi chłodną wodą, nigdy nie gorącą! Możesz też używać kosmetyków z mentolem (dają one uczucie chłodu). Moczenie stóp w chłodnej wodzie z dodatkiem soku cytryny i odrobiny soli może przynieść chwilową ulgę. Zawsze po kąpieli  masuj swoje nogi wcierając w nie ulubiony balsam. Staraj się uciskać je energicznie, by "rozmasować" opuchliznę i pobudzić krążenie limfy.
3
sposoby na opuchnięte stopy - krok 3
Nogi do góry! Jak już pewnie słyszałaś, trzymanie nóg w górze, powyżej poziomu serca, naprawdę pomaga. Po ciężkim dniu proponuję położenie się na łóżku i oparcie nóg o chłodną ścianę. Zalecam również spanie z uniesionymi nogami. W sklepach można kupić specjalne poduszki, które są tak wyprofilowane, że odciążają kolana mimo iż nogi pozostają uniesione przez dłuższy czas. Wypróbuj też kremy, żele i maści chłodzące do spuchniętych stóp. W aptekach jest ich całe mnóstwo. Ulgę przyniosą również zimne okłady.
4
sposoby na opuchnięte stopy - krok 4
Domowe produkty, jakimi możemy potraktować nasze stopy, to np. roztwór wody i octu, liście kapusty lub ziemniaki (proponuję pokrojone wcześniej plastry umieścić w lodówce, a potem robić z nich okłady). Ściągają one opuchliznę. Możesz spać w tych okładach z nogami uniesionymi nieco ku górze. Rano nogi będą wypoczęte, a obrzęk zniknie.
?

Wskazówki

  • Zrezygnuj z codziennego noszenia obcasów. Buty z cienkimi paseczkami również nie są dobrym rozwiązaniem.
  • Jeśli masz płaskostopie - zainwestuj w specjalne wkładki do butów.
  • W specjalistycznych sklepach można kupić specjalne pończochy na puchnięcie nóg.
  • Ogranicz spożywanie soli, która zatrzymuje wodę w organizmie i może również być przyczyną obrzęków.

!

Uwaga!

  • Jeśli wszystkie opisane powyżej sposoby zawiodły, a opuchlizna dodatkowo sprawia Ci ból , koniecznie udaj się do lekarza!

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Blizny - domowe sposoby
łupież
depresja domowe sposoby

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

andrzej
27.02.2015
Kolec ty ten język to wsadzaj swojej pani,ale gdzie indziej.
etra55
02.01.2015
Mam aparat Venowave i pięknie mi opuchlizna zeszła po 2 dniach stosowania. Nie boli noga, jest chuda. Wspaniale!
jerzy
02.01.2015
sąsiadowi spuchły stopy. za dużo czytał na interii
kolec
31.12.2014
Ja mojej pani jak wraca z pracy zawsze wymasuje językiem stópki i nie ma mowy o obrzękach czy bólach.
zewsząd i znikąd
05.08.2013
"Nas-kobiety zawstydza ten fakt oraz złości to, że problemem są dla nas ulubione sandałki na obcasie."
Mnie - kobietę - martwi ten fakt, gdyż stwarza zwykły dyskomfort i budzi obawy zdrowotne (tym bardziej, że występuje u mnie czynnik ryzyka, który owszem ma coś do rzeczy - otyłość). Sandałków na obcasie i tak bym nie założyła, bo z przyczyn zdrowotnych (całkowita niezdolność do bezpiecznego przejścia choćby 100 m w takich butach) i z powodu buntu przeciw useksualnionej wizji kobiecości bezwzględnie odrzucam wysokie obcasy.
grazyna2
20.04.2013
Wymoczyć nogi w soli i to skutkuje albo pospacerować po plaży- wtedy zapewnisz stopom odpowiednią pielęgnację i nie puchną.