wesele

Jak zaplanować wesele?·

Sooonia - specjalista Tipy.pl
wesele
1 z 9
Pierwszym krokiem w planowaniu wesela jest wybranie rodzaju ślubu jaki chcesz mieć. Kameralny czy z przepychem? Oficjalny czy na luzie? Sala weselna czy impreza w ogrodzie? Ważne jest, aby mieć czas na rozmowę z narzeczonym o waszych inspiracjach w kwestii ślubu i wesela, tak aby organizując je od razu iść w dobrym kierunku.
Kup lub wypożycz tak wiele czasopism ślubnych, jak to tylko możliwe i wtedy zobaczysz, czy ewentualny pomysł do ciebie przemawia, wtedy wyrwij stronę z katalogu, aby zrobić swój album. Stwórz albumy dla poszczególnych kategorii tj.: ceremonia ślubna, zaproszenia, catering, stroje, kwiaty, usługi, próbny obiad, przyjęcie zaręczynowe, wieczór panieński i kawalerski, itp.
1
Lista gości
Lista gości.

Konieczne jest, aby znać liczbę gości zanim rozpoczniesz planowania ślubu i wesela. Porozmawiaj z rodzicami po obu stronach i upewnij się, że masz dobrze oszacowaną maksymalną liczbę gości. Średnia liczba gości "odmawiających udziału" to 10 procent w przypadku osób mieszkających w Twoim mieście i 20 procent dla gości spoza miasta.

Obniżka kosztów: małe, kameralne wesele jest zawsze mniej kosztowne i bardziej osobiste niż takie na 200 gości z osobą towarzyszącą każdy.

2
Planowanie wesela
Budżet.

Niektórzy ludzie mają określony budżet, którego muszą się trzymać. Jeżeli należysz do takich osób, to czas aby ustalić jaki budżet przeznaczysz na organizację wesela. Zazwyczaj koszty dzielą się w następujący sposób:

- 40 procent: wesele, włączając w to miejsce wesela, wyżywienie, bar, tort weselny, pościel, usługi (podatek i napiwki mogą stanowić dodatkowe 30 procent, więc upewnij się, że są wliczone w cenę!)

- 10 procent: Kwiaty na uroczystości ślubne, bukiet panny młodej, butonierki i ozdoby stołów.

- 10 procent: Rozrywka, w tym muzyka podczas ceremonii, muzyka weselna.

- 10 procent: Fotograf na sesję zaręczynową, ceremonię i przyjęcie weselne

- 10 procent: Strój, w tym suknia ślubna, welon, biżuteria, buty i garnitur/smoking pana młodego.

- 5 procent: organizator wesela może sprawić, że planowanie wesela będzie mniej stresujące, pomoże zaoszczędzić czas i pieniądze

- 5 procent: Wydrukowanie zaproszeń i winietek na stół

- 5 procent: Transport, w tym limuzyny i autobusy.

- 5 procent: Dodatki, jak podarunki, obrączki, upominki dla uczestników.

3
Ślub
Ceremonia.

Czy chcesz brać ślub w kościele blisko twojego domu? Czy może wolisz ceremonię w wyjątkowej lokalizacji obok miejsca ślubu? Po określeniu lokalizacji, daty i godziny sprawdź dostępne opcje. Dzięki tej decyzji, wesele jest łatwe do ustalenia.

4
Wesele
Wesele.

Nowoczesne i na luzie czy tradycyjne i romantyczne? W lokalu czy w ogrodzie? Udekorujcie miejsce wesela tak, by odzwierciedlało waszą osobowość, co będzie wyczuwalne nie tylko dla was, ale i dla waszych gości. Upewnij się, że w danym miejscu można z łatwością pomieścić maksymalną liczbę gości i że jest wystarczająco miejsca do tańca, scenę dla zespołu i catering.

5
Muzyka na wesele
Muzyka.

Tutaj też zadbaj o spersonalizowany, odzwierciedlający wasze upodobania zespół. Zastanów się czy twój budżet pozwala ci na wynajęcie zespołu, czy musisz raczej rozejrzeć się za sprawdzonym DJ-em. Pamiętaj, że dobra muzyka to najważniejszy element wesela, nie warto więc na niej oszczędzać.

6
Kwiaty na wesele
Kwiaty i wystrój wnętrz.

Kwiaty są jak moda, a trendem w tym sezonie jest łączenie kolorów. Doskonale sprawdzą się gorące kombinacje jak wiśniowy/fuksja, różowy/granatowy czy morski niebieski i intensywnie czerwony. Pięknie wyglądać będą również kolory pastelowe, jak lawendowy/szary, żółty/morelowy i kość słoniowa/stare złoto.

Użyj dużo świec, które tworzą ciepły, przytulny klimat. Wszystko wygląda wtedy znacznie lepiej, skąpane w miękkim, migoczącym świetle świec.

Obniżka kosztów: Wybierz miejsce atrakcyjne i dobrze oświetlone, z dużą ilością okien lub drzew i roślin (ogród, oranżeria, dziedziniec). Nie będzie to wymagać od ciebie dużej ilości dodatkowych dekoracji.

7
Zaproszenie na ślub
Zaproszenia.

Papier poszedł w kierunku eko – masy papierowej, czerpanej bawełny, organicznych tuszów, zaproszeń w stylu vintage, jedwabnych dodatków itp. Unikalne kształty to kolejny gorący trend. Eksperymentuj, by dodać swoim zaproszeniom charakteru.

8
Podarunki dla gości
Podarunki.

Podarunki dla gości powinny być czymś osobistym i ładnym, co sprawi przyjemność Twoim gościom. Efektowne opakowanie zapewnia więcej niż połowę sukcesu! Zdecyduj się na małe, kolorowe, kwadratowe pudełeczka, owinięte sznureczkiem z juty lub jedwabną wstążką albo na błyszczące akrylowe pudełka z monogramem na etykiecie.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane