zdrowe zęby

Jak zapobiegać paradontozie?
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Paradontoza może być bardzo poważną chorobą dziąseł, która wpływa na higienę jamy ustnej i może prowadzić do utraty zębów. Paradontoza występuje wówczas, gdy bakterie, które istnieją w kamieniu nazębnym infekują dziąsła. Powstałe zapalenie dziąseł może doprowadzić do uszkodzenia tkanek i kości wokół zębów. Istnieje kilka prostych procedur, które mogą być podjęte w celu uniknięcia choroby.
1
Jak doradzi każdy dentysta, regularne szczotkowanie i nitkowanie zębów jest konieczne dla higieny jamy ustnej. Szczotkowanie dwa razy dziennie po posiłku zapobiega formowaniu się kamienia nazębnego. Nitkowanie pomaga również wyeliminować resztki żywności uwięzione między zębami, które - jeśli nie zostaną usunięte, mogą przyczynić się do powstania kamienia i paradontozy.
2
Gnijące cząstki żywności nie tylko prowadzą do paradontozy, ale mogą również powodować nieświeży oddech, co jest kolejnym objawem wskazującym na chorobę dziąseł. Innym objawem paradontozy może być zaczerwienienie lub obrzęk dziąseł. Dziąsła mogą również krwawić podczas szczotkowania i mogą odchodzić lub oddalać się od zębów. Ruszające się w dziąsłach zęby są innym objawem tej choroby.
3
Regularne wizyty u dentysty są niezbędne do monitorowania ryzyka paradontozy. Stomatolodzy są w stanie wykryć na wczesnym etapie wszelkie oznaki, które mogą prowadzić do paradontozy. Paradontoza może postępować stopniowo, bez wiedzy pacjenta. Może nie może występować ból i żadne objawy, podczas gdy choroba będzie rozprzestrzeniać się. Dlatego wizyty u stomatologa są bardzo ważne w procesie wykrywania paradontozy.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane