książka dla dziewczyny

Jaka książka jest dobra na prezent dla dziewczyny?

Nie wiem czy istnieje płciowy podział literatury, ale skoro powstał tip: jaka książka będzie idealnym pomysłem na książkę dla chłopaka, pomyślałam, że powinien powstać też taki, który wskaże na ciekawy książkowy prezent dla dziewczyny. Niektórzy wyróżniają powieści sensacyjne, związane z wojskowością i historyczne jako typowe książki męskie. Posługując się tym kluczem można by stwierdzić, że kobiety są namiętnymi zwolenniczkami powieści obyczajowych i romansów. Oczywiście nie zawsze tak jest. Znam wiele kobiet zaczytujących się w powieściach sensacyjnych i mężczyzn czytających Virginię Woolf. Postarajmy się jednak przyjrzeć pewnym modelom, które pozwolą nam wybrać ciekawy prezent dla dziewczyny.
1
Po pierwsze zastanów się co interesuje osobę, której chcesz zrobić prezent. Być może ma ona jakieś specyficzne hobby, które wskaże Ci tematykę książki, która byłaby dla niej świetnym podarunkiem. Być może twoja dziewczyna czy przyjaciółka interesuje się florystyką? A może jest fascynatką kultury japońskiej? Zastanów się o czym często opowiada, jakie ogląda filmy i jakie inne książki są na jej półce. Z osobami, które są hobbystami jest jednak pewien problem, możemy zdublować tytuł. Rozwiązaniem jest umowa z księgarzem, w której zaznaczymy możliwość wymiany książki na inną w przeciągu kilku dni.
2
Są także dziewczyny (i chłopacy też), które uwielbiają czytać książki swoich ulubionych autorów. Niekiedy jest to Paulo Coelho, a kiedy indziej na przykład John Maxwell Coetzee. Jeśli wiesz o tym, że dziewczyna, której chcesz zrobić prezent ma ulubionych autorów, możesz dyskretnie ją wypytać o to, czy czytała już wszystkie książki danego twórcy. Szczęściem będą dla nas nowe tłumaczenia lub nowe książki żyjących pisarzy.
Jeśli natomiast nasza prezentowa wybranka czytała już wszystkie książki danego autora spróbuj pomyśleć o książce biografii lub wywiadzie rzece z tym twórcą. Być może wybrana dziewczyna ma jakąś ulubioną postać ze świata filmu lub muzyki? Wtedy dobrym prezentem jest biografia z określonym aktorem lub muzykiem.
3
Kobiety często lubią czytać książki napisane przez kobiety, być może zatem dobrym pomysłem jest wybór którejś z książek Margaret Atwood albo Amely Nothomb? Weź tylko pod uwagę temperament i charakter dziewczyny oraz jej poczucie humoru. Książki wspomnianych autorek operują często przewrotnością i ironią. Czy nasza kandydatka na prezent będzie z tego zadowolona, czy też może znudzi się szybko taką lekturą? Możesz spróbować odpowiedzieć na to pytanie przynosząc jej fragment tekstu. Nie podawaj tylko autora (chyba, że sama się domyśli), bo może cię wyprzedzić i kupić książkę zanim ją dostanie.
?

Wskazówki
* Darując dziewczynie książkę pomyśl także o dedykacji, która może stanowić bardzo miłą pamiątkę, a jednocześnie jest znakiem własności danej lektury.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

anna
18.08.2015
Przemysł farmaceutyczny, wpływy, toksyczne uczucie...to wszystko jest w książce ,, Kokainowa miłość" Roberta Gonga. Warto sobie tego poszukać. Mi bardzo przypadła do gustu ta książka. Przeczytałam praktycznie jednym tchem.