Ryż kokosowy

Jak zrobić ryż kokosowy?

Boorka - specjalista Tipy.pl
Ryż kokosowy
1 z 8
Ryż kokosowy może być doskonałym dodatkiem do potraw azjatyckich oraz deserów. Mleko kokosowe i ryż tworzą w tym wydaniu doskonały duet, który zachwyci niejedno podniebienie. Jest bardzo prosty w przygotowaniu i nie wymaga wiele wysiłku. Niewiele osób wie, że jest źródłem witaminy C, kwasu foliowego, wapnia i żelaza. Ponadto posiada właściwości regenerujące, zmniejsza ryzyko chorób serca i pomaga utrzymać mody wygląd. Poniżej znajdziecie przepis na wyśmienity ryż kokosowy.
P

* Średni lub duży garnek ze szczelną pokrywą
* 2 szklanki tajskiego białego ryżu jaśminowego (inne rodzaje mogą nie zadziałać)
* 1 puszka dobrej jakości mleka kokosowego (do kupienia tutaj)
* 2 – 3 łyżki wiórków kokosowych (do pieczenia)
* Woda
* Sól
* Odrobina oleju kokosowego (do kupienia tutaj) lub roślinnego

1
Ryż
Skrop garnek kilkoma kroplami oleju następnie rozetrzyj go delikatnie palcem. Dzięki temu unikniesz przypalenia ryżu. Odmierz 2 szklanki ryżu i wsyp go do garnka.
2
Ryż z mlekiem kokosowym
Dodaj do garnka z ryżem 2 szklanki mleka kokosowego, następnie dolej niecałe 2 szklanki wody i dosyp 2 łyżki wiórków kokosowych oraz 1/2 łyżeczki soli. Wymieszaj dokładnie wszystkie składniki i umieść na średnim ogniu.
3
Gotowanie ryżu
Doprowadź ryż z pozostałymi składnikami do delikatnego wrzenia (bez bulgotania). Kiedy usłyszysz bulgotanie zminimalizuj ogień. Pokryj szczelnie i pozostaw na 15-20 minut.
4
Ryż kokosowy
Po 15-20 minutach zdejmij pokrywę. Za pomocą widelca lub pałeczek, oddziel ryż na boki, aby móc zobaczyć dno garnka. Jeśli nadal utrzymuje się więcej niż pół cm kokosowej wody, przykryj garnek i pozostaw na kolejne 5 minut.
5
Ryż na parze
Kiedy woda odparuje, wyłącz gaz i szczelnie przykrywając, zostaw garnek na palniku przez min. 5 minut. Ciepło we wnętrzu garnka pozwoli ryżowi dojść do wspaniałej konsystencji. Dobrze jest pozostawić ryż w garnku do czasu konsumpcji, dzięki temu utrzyma ciepło.
6
Rozdzielanie ryżu
Przed nałożeniem ryżu, rozdziel go delikatnie za pomocą widelca lub pałeczek. Następnie spróbuj jaki jest w smaku i ewentualnie dodaj soli lub cukru, zależnie od gustu.
7
Ryż kokosowy
Przenieś ryż na miseczkę i posyp delikatnie wiórkami kokosowymi przysmażonymi na patelni. Smacznego!
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane