Utalentowane dziecko

Jak rozpoznać talent u dziecka?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Każde dziecko zostało zaraz po urodzeniu pobłogosławione jakimś talentem. Maluchy mają szczególne zainteresowania, może to być śpiewanie, granie na instrumencie muzycznym, rysowanie, matematyka lub sport. Posiadają wewnętrzną siłę, która każe im odkrywać i uczyć się oraz motywację, do osiągnięcia osobistych celów. Aby to zrozumieć, wystarczy pomyśleć o chwili kiedy uczą się chodzić. Wykonują mnóstwo prób, które często kończą się fiaskiem, jednak nigdy się nie poddają.
1
Wytrwałość jest cechą naturalną u człowieka. Jednak wraz z wiekiem zapał, zdolność do koncentracji i wewnętrzna motywacja, zanikają. Dlatego rodzice i nauczyciele powinni zapobiegać rezygnacji dzieci ze swoich pasji.
2
Jeśli Twoje dziecko zacznie rezygnować ze wszystkiego co przychodzi z trudem, wiedz, że nie będzie w stanie pokonać swoich przeszkód w życiu. Najważniejsze jest utrzymanie pozytywnego stosunku. Można pomóc dziecku w rozwijaniu talentów podczas gier i zabaw. Podczas takich gier, które wymagają użycia bogatej wyobraźni, dzieci uczą się również rozwiązywać problemy. Upewnij się, że maluch przyjmuje wyzwania, które są nieco ponad jego obecnymi umiejętnościami. Pozwól dziecku doświadczyć zarówno zwycięstwa jak i porażki, dzięki temu nauczy się tolerować frustrację spowodowaną przegraną. Pochwal dziecko kiedy zwycięża i pomóż uśmierzyć ból porażki. Opowiedz dziecku inspirujące historie o wynalazcach, którzy nigdy się nie poddają, lub jeśli dziecko jest młodsze, wymyśl odpowiednie historyjki o zwierzątkach. Wyjaśnij, że najlepszym co można zrobić, to nigdy się nie poddawać.
3
Dzieci uczą się wszystkiego od ludzi, którzy je otaczają. Nie tylko słyszą co się mówi, lub widzą co robić w trudnych sytuacjach, ale i wyczuwają emocje u innych. Kiedykolwiek odczuwasz depresję lub determinację, dziecko potrafi odebrać sygnał Twoich emocji. Poprzez obserwację, maluch nauczy się reagować na własne problemy. Więc jeśli pragniesz rozwinąć w dziecku cechy takie jak determinacja, odwaga, pewność siebie, wytrwałość i inne, rozwiń najpierw owe cechy u siebie.
4
Z drugiej strony staraj się nie spełniać swoich marzeń przy pomocy dziecka. Wewnętrzne pragnienia malucha dotyczące poszerzania wiedzy, mogą zostać wówczas zniszczone.
5
W celu wykrycia talentu u swojego dziecka, pamiętaj aby go bacznie obserwować. Zwróć uwagę na to, jakie pytania zadaje i przede wszystkim na to, co wykonuje z łatwością i co czyni go szczęśliwym.
6
Dobrym ćwiczeniem jest wystawienie swojego dziecka na szeroki wachlarz działań. Pozwól dziecku być częścią różnych aktywności, ponieważ przedszkolaki mogą jeszcze nie zdawać sobie sprawy z tego, co im się podoba, a co nie. Talenty nie są do końca widoczne w pierwszych latach życia. Dlatego dobrze jest udostępnić dziecku możliwości wykonywania różnych czynności. Zabierz malucha do muzeów oraz na wydarzenia sportowe i kulturalne. W domu zaangażuj go w pewne obowiązki lub poodbijajcie wspólnie piłkę. Jednak w raz z wiekiem, unikajcie zaangażowania dziecka w dużą liczbę czynności, lepiej wybierzcie, takie, które wychodzą mu najlepiej i skupcie się tylko na nich.
7
Kolejnym, bardzo ważnym czynnikiem jest czas. Jeśli Twoje dziecko jest zainteresowanie muzyką, najlepszym okresem na naukę gry na instrumencie jest ten między 3, a 10 rokiem życia. Kiedy uczymy dzieci rozwijać talenty, uczymy je również pracy nad tym, w co wierzą, nad własną silną wolą i dowiadują się, że tak naprawdę wszystko jest możliwe.
8
Jeśli Twoje dziecko wykazuje zainteresowanie w pewnym obszarze, nie zastanawiaj się nawet i zrób coś z tym. Zachęcaj malucha do rozwoju zainteresowań i miej wpływ na niego. Będzie na pewno chętny, jeśli wyniki okażą się satysfakcjonujące. Nie jest powiedziane, że osoby, które prowadzą przeciętne życie nie mają swoich talentów, sęk w tym, że nie byli w stanie go rozpoznać, byli zbyt leniwi lub po prostu się poddali, kiedy czynność stawała się trudniejsza. Ważne jest, aby nauczyć dzieci, że nie wolno się poddawać, bo praktyka czyni mistrza.
9
Jest rzeczą oczywistą, że należy zapewnić dobrą edukację swojemu dziecku, jednak upewnij się, że normalny tok nauki nie odbiera maluchowi iskry indywidualności i niepowtarzalności. Rodzice powinni być pomocni w rozwijaniu zainteresowań swojego pupila, dają mu niezbędne do tego narzędzia.
10
Podczas pracy z dzieckiem nad rozwojem jego talentu, rozwija się jego charakter i maluch nabywa cech koniecznych do osiągnięcia swojego celu. Daj mu przy tym do zrozumienia, że będzie w życiu ceniony za to kim jest, nie za to jakie ma osiągnięcia.
11
Rozwój talentu pomaga również w rozwoju duchowym. Nasze umiejętności fizyczne, są bezpośrednio związane z mentalnością. Wspieraj swoje dziecko w rozwoju jego talentu, dostarcz mu zasobów, których będzie do tego potrzebować, zaakceptuj jego wyjątkowość i pomóż mu odkryć swój prawdziwy potencjał.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane