Zdjęcie bez użycia lampy

Jak zrobić zdjęcia bez lampy?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Łatwo można stwierdzić, że zdjęcia wykonywane bez lampy błyskowej wyglądają znacznie lepiej niż, te przy użyciu lampy, ponieważ powoduje ona efekt cieni.
1
Czas migawki i przysłona.

Istnieją dwie rzeczy, które wpływają na jasność uzyskiwanego obrazu, są nimi przysłona i czas naświetlania.

Migawka w aparacie cyfrowym szybko otwiera się i zamyka. Podczas robienia zdjęcia migawka zostaje otworzona na pewien czas, następnie się zamyka. Po otwarciu, światło dociera do aparatu i jest rejestrowane przez czujnik. Szybkość migawki określa ile światła zostanie zarejestrowane. Krótki czas otwarcia migawki taki jak 1/250 lub 1/500 nie dopuszcza tak dużej ilości światła, jak w przypadku 1/30 lub 1 sekundy.

W celu uzyskania wystarczająco jasnego obrazu przy krótszym czasie naświetlania, aparat musi mieć większy otwór, dzięki któremu wpadnie więcej światła. Ten otwór to przysłona, która ma odzwierciedlenie w wartości f. Pamiętaj, że im większy numer, tym mniejszy otwór przysłony. Dlatego przy ustawieniu f/2.8 zostanie zarejestrowane więcej światła niż przy f/8.

2
Światło, aparat, zdjęcie.

Jak wspomniano wyżej, zarówno czas otwarcia migawki jak i przysłona określają ilość światła, która przedostaje się do aparatu. Dotyczy to zdjęć robionych również w pomieszczeniach.

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest to, że trudno utrzymać nieruchomo aparat przy ustawieniu czasu otwarcia migawki krótszym niż 1/30 sekundy. Jeśli aparat ustawiony jest na dłuższe naświetlanie niż 1/30 sekundy, postaraj się wpuścić więcej światła do pomieszczenia, odsłaniając zasłonę lub włączając światło. Jeśli nadal nie możesz użyć krótszego czasu otwarcia migawki, ustaw większy otwór przysłony.

Unikaj przybliżania, ponieważ podczas tego procesu otwór przysłony maleje. Jeśli jednak obiekt jest za daleko, postaraj się do niego przybliżyć.

3
Zwiększenie ISO.

Jeśli nadal Twoje zdjęcia nie dają pożądanego rezultatu, możesz zwiększyć ISO. Są jego różne wartości, na przykład 100, 200, 400 itp. Im większa wartość, tym większa wrażliwość na światło.

Dowiedz się, jak zmienić ISO na Twoim aparacie i ustaw na wartość o jedną wyższą. Zrób zdjęcia i zobacz, czy takie ustawienie jest wystarczające. Jeśli tak, pozostań na wybranej wartości, jeśli nie ustaw na następną.

Podczas ustawiania ISO, jest jednak rzecz, o której należy pamiętać. Im większa wartość ISO, tym większy szum na zdjęciach, który objawia się kolorowymi pikselami. Jeśli masz zamiar drukować zdjęcia w wyższej rozdzielczości, unikaj wyższych wartości ISO, ponieważ uwydatnisz szum na fotografiach.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane