zapalenie pechęrza

Domowe sposoby na zapalenie pęcherza

Zapalenie pęcherza moczowego jest bolesną dolegliwością, którą doskonale zna większość kobiet, ponieważ to właśnie one dużo częściej zapadają na tą chorobę, niż mężczyźni. Bakterie przez cewkę moczową dostają się do pęcherza, co z kolei prowadzi do zapalenia śluzówki. Kobiety są bardziej narażone na infekcje, ponieważ ich cewka jest znacznie krótsza, niż u mężczyzn. Natomiast panowie zapadający na zapalenie pęcherza, najprawdopodobniej cierpią również na zapalenie prostaty i należałoby w takiej sytuacji skontaktować się ze specjalistą.
1
Objawami zapalenia pęcherza moczowego są przede wszystkim bardzo częsta chęć oddawania moczu. Zamiast się wypróżnić odczuwamy piekący i bardzo nieprzyjemny ból. Niewielkie ilości moczu, które udaje nam się wydalić, są mętne, a czasem nawet krwiste i o charakterystycznym zapachu. Silna infekcja może uniemożliwić normalne funkcjonowanie i wymaga leczenia.
2
Celem leczenia jest rozrzedzenie moczu i zakwaszenie go. Jednym z lepszych sposobów jest przygotowanie napoju z przegotowanej wody (ważne, aby woda była przegotowana, a nie mineralna z butelki) oraz dużej ilości soku z cytryny (ewentualnie kwasu askorbinowego w proszku). Na początku wypijamy litr mieszaniny, a później szklankę co godzinę. Po jakimś czasie ból zaczyna ustępować, a mocz robi się znów klarowny.
3
Innym sposobem jest spożywanie dwa razy dziennie naparu z mieszaniny ziół: ziela krwawnika, skrzypu, podbiału, kłącza pierzu, koszyczka rumianku, liścia jeżyny, mięty pieprzowej, pokrzywy i bzu czarnego. Zioła zaparzamy przez trzy godziny i wypijamy napar przed posiłkiem. Bardzo korzystne działanie na pęcherz moczowy ma również żurawina i brusznica. Jeżeli nie mamy dostępu do całego koszyczka ziół, ten sam efekt uzyskamy zażywając codziennie dobry suplement diety zawierający jak najwięcej z w/w składników.
4
Podczas przechodzenia infekcji należy wyjątkową uwagę zwrócić na higienę miejsc intymnych. Niektórzy jako jeden z domowych sposobów zalecają wypijać tak duże ilości wody, jakie tylko jest w stanie przyjąć nasz organizm. Oczywiście skutkiem takiego postępowania będą częste wizyty w toalecie. Nie należy wówczas zapominać, aby po każdej takiej wizycie podmyć się i dokładnie osuszyć wrażliwe miejsca.
5
Dobrze wpływa na pęcherz również ciepło, dlatego warto zaopatrzyć się w dwa termofory (lub butelki z ciepła wodą) i umieścić jeden z nich pod krzyżem, a drugi między nogami przy kroczu. Następnie przykrywamy się dwoma kołdrami i czekamy, aż ból zelżeje.
6
W aptekach dostaniemy też leki bez recepty, które pomogą nam w walce z tą przykrą przypadłością. Jednak nawet jeśli zażywamy środki farmakologiczne pamiętajmy, aby cały czas przebywać w cieple i wypijać dużo płynów.
7
Jeśli mimo naszych wysiłków infekcja nie ustępuje, towarzyszy jej wysoka temperatura lub dostrzegamy w moczu krew, należy niezwłocznie udać się do lekarza. Ze specjalistą należy skontaktować się wówczas, gdy zapalenie wystąpiło u kobiety w ciąży.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

przewlekłe zapalenie dróg moczowych
Infekcje dróg moczowych
Zapalenie pęcherza

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Nina
23.06.2014
Problem pojawia się gdy jest zapalenie pęcherza w ciąży, w tedy poważnie myślimy o zdrowiu naszego maluszka i nie zawsze chcemy stosować antybiotyki.