Proste włosy

Sposoby na proste włosy

"Włosy proste dodadzą Ci elegancji!" - nie raz pewnie słyszałaś takie stwierdzenie. Fakt, proste włosy są klasyczne i wiecznie modne. Nie wiele osób zostało nimi obdarzonych przez naturę. Zazwyczaj trzeba im trochę pomóc, by stały się gładkie, bez puszenia i "wywinięć". Najczęściej w ruch idzie prostownica. Jest ona jednak bardzo szkodliwa dla struktury włosa. Dlatego lepiej postawić na inne opcje, a jest ich wiele! Obecnie na rynku kosmetycznym istnieje wiele preparatów, które pomogą nam w uzyskaniu prostej i gładkiej fryzury. Wystarczy się przejść do drogerii. Dla niektórych uzyskanie takiego efektu będzie jeszcze prostsze. Czasem bowiem wystarczy odpowiedni szampon i szczotka. Są też osoby, które mają proste włosy, ale nie wiedzą jak je pielęgnować. Bez obaw, to też wyjaśnimy! Zatem do dzieła!
P

* jedwab
* odżywka w spray
* odżywka do spłukiwania
* prostownica
* duża, kwadratowa szczotka
* oliwa z oliwek
* suszarka
* odpowiedni szampon

1
Oczywiście gdy myślisz "prostowanie", najpierw sięgasz po prostownicę. Jest to błąd. Prostownica jest dobra dla osób z kręconymi lub pofalowanymi włosami. Jeżeli np. twoje włosy się delikatnie wywijają to efekt prostych, gładkich włosów możesz uzyskać w inny sposób, opisany poniżej.
Jednak jeżeli prostownica jest jedyną nadzieją, zadbaj o to, by nie niszczyła Ci czupryny. Zanim jej użyjesz nałóż odżywkę ochronną lub odpowiedni jedwab.
2

Jeżeli o jedwabiu mowa, to jest to świetny preparat dla tych, chcących mieć proste włosy jaki i tych, którzy je posiadają. Jedwab sprawia, że fryzura nam się nie puszy, likwiduje elektryzację, jeżeli włosy są przesuszone. Do tego nawilża, sprawia, że włosy łatwiej się układają. Jedwab podkreśla prostotę naturalnych włosów. Likwiduje puszenie i wywijanie u osób, których włosy nie są naturalnie proste. Zawsze też obciąża włosy, chociażby minimalnie, co sprawia, że są cięższe, gładsze i opadające.

3
Aby uzyskać efekt prostych włosów, trzeba przede wszystkim je obciążyć. Wbrew pozorom oznacza to, że powinniśmy o nie zadbać. Włos ciężki, to bowiem taki, który jest odpowiednio nawilżony (włosy suche łatwo się puszą, są lżejsze). Stąd musimy przed myciem "naoliwić" naszą głowę. Nałóżmy na nią oliwę z oliwek lub oliwkę kosmetyczną. Możemy też użyć odżywki przed spłukaniem. Musimy jednak uważać, gdyż może ona sprawić, że włosy będą się nam przetłuszczać. Innym rozwiązaniem jest odżywka po spłukaniu. Najlepiej w sprayu. Możemy jej użyć na lekko wysuszone włosy.
4
Bardzo dobrym sposobem na uzyskanie prostych włosów jest modelowanie. Umyjmy włosy, wytrzyjmy je ręcznikiem, następnie nałóżmy jedwab lub odżywkę. Jeżeli nasze włosy są niezbyt chętne do "współpracy" możemy również posłużyć się pianką modelującą lub innym specyfikiem, ułatwiającym ich prostowanie.
Następnie weźmy dużą, kwadratową szczotkę i rozczeszmy włosy. Muszą być one proste jak druty. Gdy skończymy, użyjmy suszarki. Co jakiś czas czeszmy włosy, by były proste i gładkie.
?

Wskazówki
* Najlepiej nie używać wszystkich tych sposobów na raz. Włosy mogą stać się przeciążone i zacząć się przetłuszczać.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

miód
piękne włosy
maseczka

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

snowarskakarolina
01.04.2017
preparaty do prostowania wlosów to fajna rzecz, włosy ddobrze się ukladaja
Kiki
27.11.2015
Ja próbowałam, lecz nie wyszło. Kilka lat temu włosy miałam długie, a teraz żałuję, że je zciełam. Już nie są tak ciężkir więc w efekcie wywijają się na wszystkie strony. Ponadto nie mogę ich prostować bo są bardzo cienkie i łamliwe (narazie) -,-
ela
02.06.2015
a drogi ten zabieg i czy w każdym zakładzie fryzjerskim to jest do wykonania
ekspert
02.06.2015
Keratynowe prostowanie włosów jest najlepszą opcją byśmy mieli długotrwały efekt i by nasze włosy były po prostu zdrowsze. Jest to zabieg, którego celem jest odbudowa struktury włosów a keratyna, to naturalny budulec włosów odpowiedzialny za ich kondycję i zdrowy wygląd.
szara5
24.10.2014
no ciekawe chętnie sprobóje

:)
#18405
28.03.2013
Nawilżałam moje włosy oliwą z oliwek przed umyciem włosów, jednak nie jest to dobry sposób. Włosy mimo dwu lub trzykrotnego umycia po wysuszeniu wyglądały na tłuste i nadawały się tylko do ponownego umycia.