ogród w stylu japońskim

Jak stworzyć ogród w stylu japońskim?

Raz na jakiś czas nachodzi nas ochota na zmiany, farbujemy wtedy włosy i remontujemy pokoje, dlaczego by nie odmienić tym razem oblicza naszego ogrodu? Ogrody japońskie kojarzą nam się z pięknymi, wręcz bajecznymi kolorami, dokładnością i ślicznymi drzewkami bonsai. Oczywiście trudno byłoby nam stworzyć prawdziwy ogród japoński, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby zainspirować się tym stylem i nadać naszemu zielonemu zakątkowi nieco orientalnej nuty.
1
W pierwszej kolejności należy uruchomić wyobraźnię i nakreślić wstępny szkic naszego nowego ogrodu. Może on opierać się na już istniejących alejkach i istniejących roślinach lub możemy przeprowadzić prawdziwą rewolucje na naszej działce i zmienić dokładnie wszystko.
2
Nie starajmy się szukać wymyślnych, orientalnych roślin, które trudno utrzymać w naszych warunkach. Skupmy się raczej na rodzimych gatunkach, które można „wystylizować”. Wszechobecna zieleń, mchy i kwitnące krzewy i drzewa są tym, co nada odpowiedniego wyglądu. Możemy się pokusić o próbę pracy z naszymi drzewkami tak, aby nadać im charakterystyczny, nieco karłowaty kształt, przypominający bonsai.
3
Następnie wytyczamy alejki, które dobrze wyglądają wysypane żwirem, lub wyłożone otoczakami. Pamiętajmy, aby układ roślin i alejek wyglądał jak najbardziej naturalnie, ale zachowywał przy tym niezachwiany ład i porządek.
4
Niezwykłego uroku ogrodowi dodają oczka wodne, wodospady, małe rzeczki i urokliwe mostki nad nimi. Odgłos płynącej wody uspakaja i nadaje wspaniałego klimatu, warto więc poświęcić nieco więcej czasu i pieniędzy na zaprojektowanie i wykonanie ładnej i funkcjonalnej ścieżki dla wody. W oczkach możemy umieścić małe fontanny i złote rybki. Do tego wszystkiego śliczny mostek, który wygląda jak z bajki i nasz ogród nabiera charakteru.
5
Najwięcej radości zazwyczaj dają prace wykończeniowe, które nadają ostatecznego szlifu. Przede wszystkim warto zaopatrzyć się w piękne kamienie o różnych wielkościach i kształtach. Układamy je wewnątrz oczka wodnego, tworząc urocze wysepki lub usypujemy kopczyki na boku alejki itp. wszystko zależy od naszej wyobraźni i inwencji.
6
Zbieramy też ciekawe konary, pieńki, gałęzie i wszystko co nam się spodoba i będzie pasowało do całości kompozycji. Układając je pamiętajmy jednak o umiarze i pilnujmy, aby mimo wielu ozdobników całość wyglądała jak najbardziej naturalnie.
7
Na koniec pozostają iście japońskie ozdoby, takie jak charakterystyczne latarenki lub dzwonki powietrzne. Te również rozmieszczamy rozważnie, ale tak, aby nie było wątpliwości jaki styl ma reprezentować nasz ogródek.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

oczko wodne
alergia
Ogród wodny

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane