dom bezpieczny dla dziecka

Jak zabezpieczyć dom przed dzieckiem?

Gdy nasza pociecha zaczyna samodzielnie poruszać się po domu, zaczynają nas nawiedzać uzasadnione obawy o jego bezpieczeństwo. Dzieci kierowane ciekawością, wkładają rączki w najróżniejsze miejsca i często stwarzają dla siebie sytuacje niebezpieczne. Oczywiście musimy mieć pociechę cały czas na oku i nie pozostawiać jej nigdy samej, a dodatkowo możemy sobie pomóc stosując różne zabezpieczenia.
1
Możemy zakupić kuchenkę gazową wyposażoną w specjalną płytę indukcyjną, która pozostaje zimna w dotyku. Dodatkowo nowoczesne kuchenki są tak zbudowane, aby dzieci nie mogły dosięgnąć do pokręteł i włączników. Jeśli nie możemy pozwolić sobie na nową kuchenkę, warto zaopatrzyć się w specjalne osłonki zapobiegające ściąganiu garnków przez dzieci, a osłonki takie można dopasować do każdej kuchenki.
2
Wszelkie ostre kanty, a zwłaszcza te znajdujące się na wysokości dziecięcej główki, należy zabezpieczyć specjalnymi nakładkami.
3
Zrezygnujcie z układania na stołach i szafkach zwisających obrusów i serwetek, które aż się proszą, aby za nie pociągnąć.
4
Zwróćcie też dużą uwagę na szafki i szuflady, a zwłaszcza te, w których trzymane są sztućce, lekarstwa i inne potencjalnie niebezpieczne przedmioty. Należy wyposażyć je w specjalne blokady, które uniemożliwią dziecku ich otworzenie.
5
Aby uniknąć poparzeń warto zainstalować baterie termostatyczne przy umywalkach, które umożliwiają ustalenie górnej granicy temperatury wody i nawet jeśli dziecko zacznie się bawić kranem, z pewnością nie poparzy się gorącą wodą.
6
Wszelkie urządzenia elektryczne, typu lokówka, toster, mikser itp. powinny znajdować się poza zasięgiem dziecięcych rączek, jeśli wiec do tej pory pozostawialiśmy takie urządzenia w łatwo dostępnych miejscach, najwyższy czas na zmianę przyzwyczajeń.
7
Koniecznie należy zabezpieczyć wszystkie gniazdka elektryczne przy pomocy zaślepek. Chęć włożenia palca w te „ciekawe otworki”, może być dla dziecka niezwykle niebezpieczna.
8
Aby nasz maluch nie zabierał się do samodzielnego otwierania i zamykania drzwi, należy zamontować specjalne blokady, które uniemożliwiają ruszenie drzwi w którąkolwiek stronę. Pamiętajmy przy tym, aby blokadę montować przy maksymalnie otwartych drzwiach, tak aby dziecko nie mogło wejść w szparę za nimi.
9
Jeśli posiadamy w domu schody lub nie chcemy aby nasze dziecko wchodziło do kuchni warto zainwestować w specjalne bramki, które umieszcza się w drzwiach lub przy schodach. Jeśli dziecko może chodzić po schodach koniecznie zlikwidujmy ostre kanty, co uchroni malucha przed poważnym urazem w razie wypadku.
10
Wiadomo, że trudno cały czas uważnie obserwować dziecko, dlatego w chwilach, gdy nasza uwaga jest odrobinę mniej skoncentrowana, najlepiej umieścić dziecko w kojcu, który ma miękkie ściany i możemy być pewni, że się z niego nie wydostanie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

mieszkanie bezpieczne dla dziecka
zabezpieczenie mebli
wózek dla dziecka

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Anna
08.09.2014
Im więcej tego typu porad czytam, tym bardziej jestem przekonana, że dzisiejsze pokolenie 20-30 latków to idioci. Nie potrafią sprzątać, prac, gotować, nie nie wiedzą o najbliższym otoczeniu (florze, faunie) - po prostu nie nadają się do życia.
Kaska
20.02.2014
Bardzo fajne rady!! ja przy zabezpieczaniu domu kupiłam sobie zestaw zabezpieczeń do domu firmy Beaba, w sumie w srodku bylo wszystko czego potrzebowalam, na razie sprawdza sie i skutecznie powstrzymuje mojego małego odkrywce przed przytrzaśnięciem sobie palców czy wsadzeniem ich do kontaktu :)))
Anuleczka
01.01.2012
Super artykuł, miałam dokładnie ten sam problem. Generalnie trzeba zwracać uwagę na sensowność zabezpieczeń, np, ochraniacze na narożniki które są kolorowe i dziecko może je po prostu włożyć do buzi. Po wielu próbach i błędach mogę polecić taki zestawik http://www.pierwszyusmiech.com.pl/product-pol-869-Pakiet-Bezpieczny-Dom-Zestaw-blokad-i-zabezpieczen.html u mnie bardzo się przydał i na szczęście obyło się bez jakichś wypadków. Ale trzeba jeszcze pamiętać że w sumie to najważniejsze żeby rodzice pilnowali dziecka, bo w przeciwnym wypadku nawet najwspanialsze zabezpieczenia nic nie dadzą.