autografy

Jak kolekcjonować autografy?

Żyjemy w epoce celebrytów. Ludzie znani fascynują nas, często marzymy o tym, by ich poznać. Niestety, jest to prawie niemożliwe. Zwłaszcza, kiedy idolami są aktorzy, sportowcy, naukowcy, politycy czy inne znane osobistości z zagranicy. Istnieje jednak sposób, aby choć w pewnym sensie zbliżyć się do naszych ulubieńców, a mianowicie postarać się o ich autograf. Kolekcjonowanie autografów to nie jest hobby dla każdego. Wymaga dużo cierpliwości i trochę środków finansowych. Ale jeśli ktoś się już na nie zdecyduje, daje dużo satysfakcji. Jak się do tego zabrać?
1
Potrzebne akcesoria. W zasadzie nie potrzebujesz specjalistycznego sprzętu. Potrzebne będą pieniądze (niestety jest to najtańsze hobby), a poza tym trochę kreatywności, fantazji, no i cierpliwości w zdobywaniu eksponatów. Nieodzowny będzie też dostęp do Internetu.
2
Wysłanie listu. Najprostszą i najbardziej powszechną metodą zdobycia autografu jest napisanie listu z prośbą do wybranego idola. Taki list powinien zawierać kilka słów od siebie napisanych ładną polszczyzną, bez błędów, a jeśli piszesz za granicę, to oczywiście kilka słów w danym języku. Najbardziej uniwersalny jest jęz. angielski, a więc nawet jeśli piszesz do Banderasa w Hiszpanii lub Zidane’a we Francji, angielski powinien zadziałać. Ponadto przesyłka powinna zawierać kopertę zwrotną z wypisanym adresem, no zdjęcie do podpisu. Jeśli jest to teren Polski, to na kopertę naklej od razu znaczek pocztowy.
Do niektórych gwiazd należy wysłać maila z prośbą.
Większość znanych osób posiada swoje strony internetowe, na których jest podany adres i sposób kontaktu.
Bardzo cennych wskazówek na temat tego w jaki sposób kontaktować się z poszczególnymi osobami udzielają inni doświadczeni kolekcjonerzy, którzy również najczęściej posiadają swoje strony internetowe, na których chętnie dzielą się swoim doświadczeniem.
Na tym etapie ujawnia się finansowy aspekt hobby. Aby wysłać list trzeba zainwestować w 2 koperty i znaczek (czasem dwa). Jednorazowo nie jest to duży wydatek, ale pasjonaci wysyłają wiele takich listów tygodniowo czy miesięcznie.
Na tym etapie też trzeba wykazać się dużą cierpliwości i tolerancją, bo bywa, że gwiazda odsyła autograf niemal natychmiast, ale bywa i tak, że robi to po wielu miesiącach. Niestety, trzeba być przygotowanym i na to, że w ogóle nie dostaniemy odpowiedzi.
3
Wymiana i kupno. W sieci można znaleźć bardzo wiele adresów stron innych kolekcjonerów autografów, z którymi można nawiązać kontakt w celu wymiany się lub kupna autografów.
Warto posurfować po Internecie w poszukiwaniu tych kontaktów bo są naprawdę wielką skarbnicą różnych porad, trików i pomocnych sposobów na zdobycie upragnionych grafów.
4
Osobiste spotkanie z gwiazdą. Chyba najprzyjemniejsza metoda zbierania autografów. Wystarczy wziąć udział w imprezie, podczas której występuje nasz ulubieniec, a po występach postarać się dotrzeć do niego i poprosić o podpis. Dlatego idąc na taką imprezę zawsze warto przygotować sobie fotos lub jakąś ładną kartkę do podpisu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Natix
21.02.2019
Jest ok, ale nie odpowiada na moje pytanie, na czym kolekcjonować autografy.