lany poniedziałek

Jak świętować Lany Poniedziałek?
AniaAnia - specjalista Tipy.pl

Lany Poniedziałek inaczej Śmigus Dyngus - zastanawiasz się na czym polega tradycja polewania wodą w drugi dzień świąt Wielkanocy? Tradycja ta jest polską tradycją, ale znajdująca zainteresowanie również pośród innych kultur i krajów.
P

* Woda,
* Sikawkę od małych dziecięcych do dużych dla dorosłych,

1
Śmigus dyngus, w tradycji to dzień w którym mężczyzna oblewał wodą niezamężne kobiety. Obecnie polewanie wodą jest popularne pośród wszystkich stanów, czyli polewają się dzieci i dorośli mając przy tym wiele zabawy. Najdelikatniejszy sposób polewania to zamoczenie palców w wodzie i symboliczne pokropienie bliskich.
2
Jednym z odmian polewania, aczkolwiek jeśli wykonane z zaskoczenia dość nieprzyjemne, to wrzucenie kilku kostek lodu za koszulę wybranej osoby.
3
Pośród dzieci często praktykowany zwyczaj, to gonienie się z pistoletem lub inną sikawką i polewanie nawzajem. Najbezpieczniej jednak na podwórku, aby nie zachlapać cennych rzeczy w domu.
4
Można również napełnić wodą balon lub worek i rzucić przez okno pod nogi przechodzących osób. Należy wówczas uważać, aby nie rzucić na idące osoby i nie rzucać w obcych, tylko w znajomych i sąsiadów, którzy mają poczucie humoru.
5
Najbardziej mokrą odmianą śmigusowego polewania, to wylanie pełnego wiadra wody na członka rodziny lub znajomego. Należy jednak uważać aby nie robić tego obcym osobom, no i należy liczyć się z tym, że wylewając na kogoś wiadro wody wszystko dookoła również będzie mokre. Tą formę polewania najlepiej praktykować w ciepły słoneczny dzień i na osoby z poczuciem humoru, a nie przygodnie spotkane.
6
Jeżeli w poniedziałek wielkanocny pogoda dopisuje wybierz się z rodziną do lasu i tam możecie polewać się do woli, sprawiając tym samym mnóstwo radości nie tylko dzieciom ale sobie samym.

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Leenkaa <3
24.04.2011
spooko ;)
tylko że ja już to wszystko wiedziałam . Ale mimo tego bardzo dziękuje ;D