Woda kolońska

Jak zrobić męską wodę kolońską?

W Polsce panowie częściej niż wód toaletowych używają wód kolońskich. Ich przygotowanie nie nastręcza trudności, a może stać się przyjemną zabawą, zwłaszcza jeśli przygotujemy takie pachnidło ukochanemu w świątecznym prezencie. A zatem jak w prosty sposób zrobić wodę kolońską?
P

* Kroplomierz
* Czysty olej z pestek winogron
* Olejek eteryczny o aromacie drzewa sandałowego lub cedrowego
* Olejek eteryczny o aromacie paczuli
* Olejek eteryczny o aromacie ziela angielskiego
* Alkohol przemysłowy lub czysta wódka 80%
* Woda destylowana
* Papierowe filtry do kawy
* Durszlak
* Lejek
* Butelka z zamknięciem do przechowania wody (najlepiej w kolorze bursztynowym lub kobaltowym)
* Ozdobna butelka, w której docelowo będziesz trzymać wodę
* Drewniana łyżka
* Szklana miseczka, szklanka lub butelka do mieszania składników

1
Wlej 5 łyżeczek od herbaty alkoholu do szklanej miseczki. Używając kroplomierza dodaj 10 kropli oleju z pestek winogron, 5 kropli drzewa sandałowego, 5 kropli paczuli, 3 krople ziela angielskiego. Każdy olejek dodawaj powoli, po kropelce. Wymieszaj delikatnie.
2
Przykryj szczelnie i odstaw na 48 godzin z dala od słońca, w temperaturze pokojowej.
3
Po tym czasie dodaj szklankę wody destylowanej do miseczki. Mieszaj powoli przez około minutę.
4
Następnie odstaw przykrytą szczelnie (żeby alkohol nie odparował) miseczkę w ciemne, chłodne miejsce na 3 tygodnie.
5
Po 3 tygodniach przefiltruj wodę kolońską w następujący sposób: do butelki z ciemnego szkła włóż lejek, umieść w nim papierowy filtr do kawy i powoli wlewaj wodę. Wszelkie osady powstałe podczas dojrzewania zapachu powinny osiąść na filtrze.
6
Zapas wody kolońskiej trzymaj w ciemnej butelce, natomiast do codziennego użytku odlej do ozdobnego flakonu potrzebną ilość.
7
CYTRUSOWA WODA KOLOŃSKA

Poniżej jeszcze jeden prosty przepis na wyjątkowo orzeźwiającą i odświeżającą wodę. Generalnie postępuj analogicznie jak w przepisie powyżej. Przygotuj następujące składniki:

1 szklanka destylowanej wody
1 szklanka wódki
3 krople olejku eterycznego lub zapachowego o aromacie trawy cytrynowej
10 kropli olejku eterycznego lub zapachowego o aromacie lawendy
10 kropli olejku eterycznego lub zapachowego o aromacie limonki
szklana butelka z ciemnego szkła do przechowywania

Wlej do butelki aromatyczne olejki z wódką. Dobrze je wymieszaj. Odstaw w zacienione miejsce na 3 tygodnie. Następnie dodaj destylowaną wodę, zamieszaj i odstaw jeszcze na tydzień. Przechowuj w butelce z ciemnego szkła w chłodnym miejscu.

?

Wskazówki
* Jeśli przygotowujesz wodę kolońską np. w prezencie dla ukochanego, pamiętaj, że zawsze możesz pięknie ozdobić butelkę. Stworzyć ładną etykietkę, nakleić jakieś drobne elementy. Możesz wykorzystać butelkę po starych perfumach, ale upewnij się, że dokładnie usunęłaś resztki poprzedniego pachnidła i wysterylizuj ją.
* Przygotowując zapachowe wody dla mężczyzn unikaj aromatów kwiatowych. Używaj aromatów z grup drzewnych, cytrusowych, ziołowych czy nut pikantnych przypraw. Zawsze mieszaj olejki eteryczne z porównywalną ilością olejku bazowego (nośnikowego), jakim może być olej migdałowy, jojoba czy olej z pestek winogron.

!

Uwaga!
* Przygotowując wszelkie perfumy zawsze używaj gumowych rękawiczek i osłoń blat na którym je przygotowujesz.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Bart
07.06.2016
Witam. Mam bardzo wazne pytanie. Z podanego tutaj przepisu ile mniej wiecej uzyskujemy ml wody toaletowej?? Prosze o szybka odp