pielęgnacja dłoni

Jak pielęgnować zniszczone dłonie?

UrodaUroda - specjalista Tipy.pl
Praca w gospodarstwie domowym naraża nasze ręce na wiele szkodliwych czynników. Środki piorące, czyszczące a nawet mydło, którym myjemy ręce odciągają ze skóry zabezpieczający ją tłuszcz. Starajmy się poświęcić naszym spracowanym dłoniom trochę troski i czasu, a nie będziemy ich musiały wstydliwie ukrywać przed ludzkimi spojrzeniami.
1
Myj ręce dobrym mydłem toaletowym i ciepłą wodą. Półki w sklepach kuszą nas obecnie szerokim wyborem różnych kolorowych mydełek. Najlepsze są jednak mydła niebarwione sztucznymi barwnikami, a więc te w naturalnych jasnych kolorach. Warto zwrócić uwagę na te mydła, które zawierają mleko lub jogurt - nie wysuszają skóry tak bardzo jak inne. Unikaj mydeł antybakteryjnych. Antybakteryjne mydła i tak nie zabiją wszystkich bakterii a bardzo mocno wysuszą ci skórę.
2
Po umyciu dokładnie wytrzyj ręce w ręcznik. Możesz przy tym delikatnie odsuwać skórki, dzięki temu twoje dłonie zawsze będą zadbane.
3
Po umyciu i dokładnym wytarciu rąk wetrzyj krem, najlepiej z sylikonem, który ochroni ręce prze kolejnymi środkami chemicznymi, których będziesz używać.
4
Raz w tygodniu nałóż na ręce więcej kremu niż zwykle i załóż foliowe rękawiczki lub zwykłe woreczki. Możesz z nimi oglądać telewizję, a twoje dłonie odżyją.
5
Przy bardzo zniszczonych dłoniach i łamliwych paznokciach wskazane są kąpiele w ciepłej oliwie z oliwek. Możesz też od czasu do czasu wetrzeć w ręce trochę soku z cytryny lub kiszonej kapusty, zawierają witaminę C, odżywiają i poprawiają koloryt skóry.
6
Jeżeli żadne domowe sposoby nie pomagają wybierz się do kosmetyczki na zabieg parafinowy, tylko pamiętaj wolno go stosować raz w miesiącu, bo częściej przynosi efekt odwrotny do pożądanego.

Powiązane porady

Cytryna jako kosmetyk
kąpiel w wannie
opalanie się na brązowo

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

yyy
29.06.2016
Strasznie łamią mi się paznokcie i w usmie.Czy czerwone plamki na dłoniach mogą być od plynu do naczyn? Moja kolezanka stwierdziła, ze powinna pojsc do deramotologa ale może można cos zrobic by tego unikanc?
Patrzcja
15.06.2016
Zabiegi parafinowe nie przynoszą odwrotnego skutku przy czystym stosowaniu trzeba wykonać serie zabiegów żeby przyniosły efekt kto to pisał w ogóle???:/
Ja
29.04.2016
Nie mówi się SYLIKON tylko SILIKON i jest on pochodną ropy naftowej, gromadzi się w organizmie, który nie jest w stanie go wydalić...
maggie
26.06.2010
polecam masło shea. wystarczy podgrzać, wmasować w dłonie i założyć rękawiczki. więcej o pielęgnacji dłoni można poczytać tu http://mellea.pl/articles/domowa-pielegnacja-dloni
talula
12.01.2010
Dla mnie podstawa to dobry krem. Mój faworyt to krem Flosleku nawilżająco kojący z lilią wodną. Dodatkowo czasem na noc smaruję sobie dłonie olejkiem rycynowym i zakładam cienkie bawełniane rękawiczki.