Spierzchnięte usta

8 sposobów na spierzchnięte usta

AgaKAgaK - specjalista Tipy.pl
Zima to piękna pora roku, ale niestety te chłodne dni niekorzystnie wpływają na naszą skórę, włosy oraz usta. Usta są bardzo wrażliwe, szczególnie podczas tych zimowych dni jednak mimo wszystko należy je chronić przez cały rok. Przeczytaj kilka porad jak zaradzić spierzchniętym ustom i chronić je przed szkodliwym działaniem warunków atmosferycznych.
1
Oliwa z oliwek

Oliwa z oliwek działa jak panaceum. Nie jest to najprzyjemniejszy sposób na regenerację spierzchniętych ust, ale bardzo skuteczny. Właściwości zawarte w oliwie z oliwek doskonale nawilżą i odżywią twoje usta. Najlepiej jak będziesz stosowała taką odżywkę na noc wcierając w usta kilka kropel tego specyfiku.

2
Peeling

Peeling jest jedną z najlepszych metod, aby usunąć z ust martwy naskórek. Możesz do tego użyć delikatnego peelingu, który używasz również do twarzy bądź posłużyć się choćby starą szczoteczką do zębów. Pamiętaj, aby nie masować ust zbyt mocno.

3
Nawilżanie

Bardzo ważne jest, aby usta były cały czas nawilżone. Balsam to najlepszy przyjaciel naszych warg. Na rynku jest wiele produktów, które oprócz nawilżania mają również właściwości regenerujące i przede wszystkim pachną owocami. Zwróć uwagę, co zawiera pomadka, którą zamierzasz kupić. Masło shea, kakaowe, lanolina, olej, jojoba czy wosk pszczeli doskonale zadbają o twoje usta idealnie je natłuszczając. Unikaj balsamów zawierających alkohol, gdyż skutecznie wysuszają nawet najbardziej nawilżoną skórę.

Możesz sporządzić w domu ekspresową maseczkę nawilżającą. Zgnieć świeżego banana, dodaj łyżkę śmietany i kilka kropli oleju rycynowego. Nałóż na usta na pół godziny, a po tym czasie dokładnie zetrzyj. Odżywiaj w ten sposób skórę warg codziennie aż do poprawienia ich wyglądu

4
Używaj wazeliny

Od lat jest stosowana do nawilżania ust. Może niezbyt dobrze się kojarzyć a forma, z jakiej z niej korzystasz może być mało estetyczna. Pamiętaj o wazelinie zawsze przed pójściem spać. Będzie ona regenerować twoje usta przez całą noc. Ostatnio można spotkać wazelinę w bardzo różnorodnych kolorowych i ciekawych opakowaniach, co na pewno pozwoli w mniej krępujący sposób z niej skorzystać w publicznych miejscach.

5
Nie liż ust

Ten głupi nawyk może spowodować, że twoje usta będą naprawdę spierzchnięte. Szczególnie, gdy robimy to w mroźne dni czy na wietrze. Zamiast języka do nawilżenia ust użyj balsamu do ust, który zadziała zdecydowanie lepiej.

6
Nie obgryzaj warg

Często czując, że mamy spierzchnięte usta nadgryzamy je i próbujemy usunąć martwy naskórek. Tego typu działania zazwyczaj prowadzą do tego, że są jeszcze bardziej przesuszone a nawet poranione gdyż odrywając martwy naskórek naruszamy też zdrowy. Jeżeli w danym momencie nie masz możliwości zrobienia peelingu to nawilż usta wazeliną bądź pomadką nawilżającą.

7
Chroń usta przed promieniami UV

Promienie UV są szkodliwe dla warg nie tylko latem, ale również zimą. Przez cały rok musisz je chronić przed szkodliwym działaniem słońca. Kupując pomadki, błyszczyki czy balsamy do ust wybieraj takie, które zawierają ochronę SPF. Używaj ich za każdym razem, kiedy będziesz wychodziła na zewnątrz.

8
Miód

Na pewno słyszałaś o zbawiennych właściwościach, jakie posiada miód. Jego lecznicze działanie wykorzystują kobiety od wielu pokoleń i nie tylko do leczenia przeziębienia. Świetnym sposobem szybkiej regeneracji i nawilżenia ust jest nakładanie miodu prosto ze słoika na usta. Już po pierwszym razie przekonasz się o mocy jego działania.

?

Wskazówki
* Przede wszystkim musisz mieć zawsze przy sobie balsam do ust. To nie jest drogi wydatek, więc warto mieć, choć po jednym w każdej torebce, kosmetyczce czy kieszeni w kurtce, którą najczęściej nosisz. Jeżeli twoje usta są w kiepskiej kondycji zastosuj się do moich sposobów a przekonasz się jak szybko odzyskają wspaniały wygląd.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

zaczerwienienia na twarzy
kąpiel w wannie
skóra podrażniona przy goleniu

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ilonafilon
06.01.2016
W okresie jesieni i zimy bardzo często zmagamy się z problemem spierzchniętych ust. Od wielu lat stosuję ten sam sposób na poradzenie sobie z brzydkimi wargami. Mimo, że staram się dbać o nie i nawilżać to nie zawsze można się ustrzec nieestetycznego wyglądu ust. Najlepiej pozbyć się martwego naskórka za pomocą szczoteczki do zębów, kilka razy potrzeć delikatnie wargi przed snem, a następnie nałożyć grubą warstwę miodu. Gwarantuję, że rano usta będą wyglądały jak nowe. Jest to tani i skuteczny sposób. A najważniejsze, że wykorzystujemy rzeczy, które najczęściej mamy w mieszkaniu.