taniec brzucha

Jak wyćwiczyć mięśnie Kegla?

Mięśnie Kegla to potoczna nazwa mięśniami przepony miedniczej. Zapewne niejednokrotnie już o nich słyszeliśmy, jak i o ich wpływie na doznania seksualne u obojga partnerów. Warto jednak dodać, że kondycja tych mięśni ma wpływ na łatwiejszy poród oraz zapobiega problemom z trzymaniem moczu po porodzie.
1
Mięśnie Kegla, dokładnie tak jak wszystkie inne, wymagają regularnych ćwiczeń, jeśli chcemy osiągnąć widoczne rezultaty i utrzymać je w doskonałej kondycji na długie lata. Na szczęście ćwiczenie tej części ciała nie jest trudne i możemy wykonywać je właściwie w każdej wolnej chwili.
2
W pierwszej kolejności musimy się dowiedzieć, gdzie znajdują się mięśnie przepony miedniczej i jak nimi poruszać. W tym celu, należy wygodnie położyć się na plecach i delikatnie wsunąć do pochwy dwa palce. Następnie staramy się tak pokierować naszymi mięśniami, aby odczuć nacisk na włożonych do wnętrza palcach, a jeśli się nam to udało, to oznacza, że poruszaliśmy mięśniami Kegla.
3
Kiedy już wiemy jak wykonywać skurcze, trzeba nieco poćwiczyć je w domu i upewnić się (spoglądając w lustro), że nie widać co tak naprawdę robimy. Siadamy wygodnie i zaciskamy mięśnie na kilka sekund (możemy policzyć w tym czasie do 7), po czym rozluźniamy i powtarzamy ćwiczenie. Powinno się wykonywać serie ok. 15 takich świadomych skurczów, trzy razy dziennie. Gdy nabierzemy już wprawy, możemy spokojnie ćwiczyć w pracy, w tramwaju, w kolejce w sklepie i w każdym innym miejscu.
4
Zwłaszcza kobiety w ciąży powinny wykonywać te ćwiczenia, aby uniknąć późniejszych problemów zdrowotnych.
5
Jeśli jednak zaniedbałaś tę kwestię i po urodzeniu dziecka masz problem z nietrzymaniem moczu, możliwe, że samodzielnie ćwiczenia nie wystarczą i będziesz musiała wspomóc się specjalnym stymulatorem przepony tętniczej. Impulsy wysyłane przez stymulator sprawiają, że mięśnie samoczynnie się kurczą i rozluźniają. Nie musimy przy tym obawiać się bólu, ponieważ impulsy są dobrane w taki sposób aby odpowiadały naturalnym rytmom i nie nadwyrężały pochwy.
6
Cierpliwość i zacięcie w regularnych ćwiczeniach z pewnością się opłaci i przyniesie rezultaty. Naprawdę warto wykonywać te ćwiczenia, jeśli nie z powodu ciąży, to z powodu przyjemności seksualnej, gdyż mocne mięśnie przepony miedniczej bardzo pozytywnie wpływają na odczucia kobiety, oraz dostarczają silnych wrażeń ich partnerom. Warto też wspomnieć, że ćwiczenie mięśni Kegla ma też pozytywny wpływ na wygląd miejsc intymnych.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Jak uprawiać petting?
necking
pieszczenie mężczyzny

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane