wąż zbożowy

Jak hodować węża zbożowego?

6
Młodym wężom zbożowym do jedzenia podaje się noworodki myszy i chomików, a dorosłym osobnikom dajemy dorosłe i najlepiej żywe myszy i chomiki, raz na 2-3 tygodnie. Jeśli wąż odmawia przyjmowania pokarmu, może to oznaczać że: ofiara jest zbyt duża, wąż jest w zaawansowanej ciąży, znajduje się tuż przed wylinką, nie jest jeszcze głodny lub jest chory. W takiej sytuacji należy dokładnie obserwować naszego pupila.
7
Węże zbożowe są spokojnymi zwierzętami i z reguły dają się łatwo oswoić. Jednak pamiętajmy, aby po zakupie nowego domownika, należy dać mu przynajmniej miesiąc czasu na zaaklimatyzowanie się w nowym miejscu. Jeśli zaczniemy zbyt wcześnie niepokoić węża, nigdy nie nabierze on do nas zaufania i będzie nas rozpoznawał jako męczące zagrożenie, którego lepiej będzie unikać.
8
Rozpoznawanie płci u węży nie jest zbyt łatwe, zwłaszcza dla osób, które niespecjalnie się na tym znają. Samiczki są mniejsze i szczuplejsze, a ich nasada ogona jest szersza, niż u samców, a żeby dokonać takiego porównania trzeba mieć już pewne doświadczenie, najlepiej więc przy zakupie węża zapytać się osoby, która nam go sprzedaje o jego płeć.

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Kacper J.
12.08.2016
warto dodać że są dla ludzi początkujących
sirona06
27.10.2015
Hej, takie dwa pytanka: czy mogę umieścić terrarium w takim miejscu gdzie będzie padać na niego światło słoneczne? (oczywiście przez kilka h) I czy szklane terrarium z pokrywą zrobioną z siatki (praktycznie cała pokrywa) nadaje siędla zbożówki? Tu się martwie że temp będzie za niska, w sensie za wielki przepływ powietrza...
Bakalia
09.03.2015
"Torf lub ziemia"-serio? Torf się wysusza i zaczyna pilić, co może zaszkodzić zwierzakowi. Ziemia również nie jest dobrym pomysłem. Gdy wąż wyleje wodę, zrobi się błoto a nasza gadzina (jak i terrarium) będą w błocie.
kayou-przed wylinką oczy węża stają się matowe, białawe.
kayou
21.07.2014
dlaczego mój wąż ma całe białe oczy ?
bankaj
22.09.2013
czytam i czytam i niby wszystko jest brakuje mi tylko wiedzy na temat czyszczenia i wymiany torfu czy innego rodzaju podloza . prosze o jakas podpowiedz .
kajuj
03.09.2012
Punkt 8.
Samce są mniejsze od samicy, ich nasada ogona tuż za kloaką jest szersza, mają dłuższy ogon od samic nawet o 60%, niech moderator zmieni punkt 8. ...
jakubd
17.07.2012
dzięki za porady :D
lucyfer
07.04.2012
mam pytanko mój wąż zbożowy jest po wylince ale nie chce jeśc wpuściłem dwie myszki i brak reakcji czy powodem może być to że w terrarium jest drugi wąż który już tam był tego co nie chce jeść wpuściłem póżniej węże wobec siebie nie są agresywne nic sobie nie robią
pozdrawiam
stasek
22.03.2012
ma ktos do sprzedania zborzowke
Ewa
05.12.2011
punkt 8 do poprawki bo właśnie jest odwrotnie z płcią. pozdrawiam