pocenie się

Jak walczyć z potem podczas upałów?

Pocenie się jest naturalnym odruchem organizmu i ma na celu regulację ciepłoty ciała. W czasie długotrwałych upałów proces ten mocno się nasila, a to prowadzi do powstawania na ubraniach nieestetycznych plam, a później do powstawania nieprzyjemnego zapachu. Na szczęście istnieje wiele sposobów na radzenie sobie z nadmierną potliwością ciała.
1
W lecie unikaj raczej długich, ciepłych kąpieli. Dużo lepszym wyborem są częste, chłodne prysznice. Strumień wody pobudza krążenie i wyzwala energię, a uczucie świeżości pozostaje na znacznie dłużej. Do mycia ciała i włosów najlepiej użyć kosmetyków o odświeżających zapachach np. cytrusowym lub miętowym.
2
Po prysznicu i osuszeniu ciała, niezbędne pozostaje zastosowanie kosmetyku, który ogranicza pocenie, czyli dezodorantu lub antyperspirantu. Jeśli nie pocisz się zbyt mocno, możesz użyć dezodorantu, który zapobiega powstawaniu nieprzyjemnego zapachu oraz posiada zapach, który maskuje ewentualne nieprzyjemne zapachy. Antyperspirant zamienia się na skórze w żel skutecznie ograniczając w ten sposób pocenie. Kosmetyki te są bardziej skuteczne, niż dezodoranty i zazwyczaj nie posiadają żadnej woni, chyba że bardzo delikatną, w związku z czym nie są drażniące, co jest ważne w trakcie upałów.
3
Latem, należy szczególnie zadbać o stopy, które są w tym czasie mocniej narażone na odparzenia i atak grzybów. Nogi myjemy przynajmniej dwa razy dziennie – rano i wieczorem, używając przy tym letniej wody, ponieważ gorąca może niepotrzebnie pobudzić gruczoły potowe. Pamiętajmy również o przestrzeniach między palcami, które należy najpierw dobrze umyć, a później dokładnie osuszyć ręcznikiem. Rano przed założeniem butów dobrze jest użyć dezodorantu i zasypki do stóp, co ograniczy pocenie, a talk zawarty w zasypce wchłonie pot, który ewentualnie powstanie.
4
Warto używać mgiełek zapachowych, które są delikatne, mają miłe, odświeżające zapachy i nie powodują powstawania przebarwień na skórze, jak w przypadku perfum.
5
Zawsze warto mieć przy sobie wodę termalną, która wspaniale chłodzi i odżywia zmęczoną skórę. Twarz spryskujemy trzymając pojemnik z wodą 10cm od twarzy. Pozostawiamy wilgotną warstwę przez chwilę na skórze, po czym delikatnie ją osuszamy czystą chusteczką. Poprawnie użyta woda nie powinna nawet rozmazać makijażu.
6
Z naturalnych substancji na pocenie się doskonale działają kora dębu, szałwia, mięta i wyciąg z drzewa herbacianego, które dodatkowo ma działanie grzybobójcze. Z substancji tych można przygotować napary, którymi przeciera się ciało dwa razy dziennie, aby zapobiegać poceniu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

higiena intymna
higiena

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

#19317
01.05.2013
Pocenie się podczas upałów potrafi naprawdę mocno dać się we znaki.Polecam noszenie przy sobie chusteczek nawilżonych substancją myjącą i użyć jej w potrzebie.Pomoże aczkolwiek nie zastapi kąpieli.Jednak skutecznie zaradzi przed poceniem się.Można je zakupić niemalże w każdym sklepie z kosmetykami i aptekach.