róże miniaturowe

Jak pielęgnować róże miniaturowe?

Miniaturowe róże w doniczce stosunkowo niedawno stały się modne i pojawiły się w naszych domach. Zachwycają swoim minimalizmem, licznymi kwiatami w kolorach: czerwonym, białym, żółtym i różowym. Choć kwiaty są piękne i mogą stanowić świetny prezent dla dziewczyny, czy mamy, w praktyce ich pielęgnacja nie jest już tak prosta. Oto kilka wskazówek, jak dbać o miniaturowe róże.
1
Miniaturowe róże są niezwykle wdzięcznymi i pięknymi kwiatami. Mogą być uprawiane zarówno w ogrodzie, jak i w doniczkach w mieszkaniu lub na balkonie. Bez wątpienia upiększą wygląd Twojego domu i zadbają o to, by Twój ogród wszystkich zachwycał.
2
Jednakże miniaturowe róże wymagają specjalnej dbałości i staranności w ich codziennej pielęgnacji. Po pierwsze powinno się zapewnić im dobrze nasłonecznione miejsce, lecz nie w dużym słońcu, ponieważ bardzo szybko uschną. Latem możesz posadzić róże w doniczkach na balkonie lub na tarasie. Możesz też trzymać je w swoim ogrodzie.
3
Kolejnym krokiem jest odpowiednie nawadnianie rośliny. W tym celu powinno się dokładnie i z umiarem nawadniać podłoże swoich kwiatów. Nie możesz jednak robić tego zbyt często i w zbyt dużych ilościach. Najlepiej, byś nie nalewała wody bezpośrednio do doniczki, lecz do spodka, na którym stoi Twoja roślina.
4
Kolejnym krokiem jest delikatne zraszanie liści wodą. Dzięki tym działaniom Twoja roślina będzie jeszcze dłużej kwitła, a jej liście nie będą tak szybko opadać.
5
Swoje róże miniaturki możesz nawozić tylko raz w tygodniu, w okresie od marca do sierpnia.
6
Gdy liście Twojej rośliny w końcu opadną, to znaczy, że przeszła ona w tak zwany stan spoczynku. Jeśli już do tego dojdzie, powinnaś ulokować swoją roślinę w miejscu chłodniejszym, w którym panuje temperatura z przedziału 6-8 stopni Celsjusza. Natomiast w okolicach lutego możesz przyzwyczajać swoje róże do temperatury 15 stopni i wyższych. Wszystko to powinno następować stopniowo, żeby roślinka przyzwyczaiła się do temperatury pokojowej.
7
Kolejną rzeczą, o której warto pamiętać, jest przesadzanie Twoich róż co dwa lata przed okresem wegetacyjnym. Przenosimy naszą roślinę do nieco większej doniczki, która powinna być wypełniona ziemią, do której należy dodać trochę gliny.
8
Twoje kwiaty mogą stać w domu wyłącznie do kilku miesięcy. W okolicach maja najlepiej przesadzić je do ogródka. W październiku możesz ponownie przesadzić swoje róże do doniczki i postawić w mieszkaniu.
9
Jeżeli planujesz rozmnożyć swoje róże miniaturki, wystarczy, że pobierzesz sadzonki wraz z liściem. Następnie posadź je w torfie wymieszanym z piaskiem i połóż w miejscu, które jest słabo nasłonecznione oraz wilgotne.
?

Wskazówki

  • Jeżeli w odpowiedni sposób zadbasz o swoje róże miniaturki, z powodzeniem będziesz mogła je rozmnożyć i odsprzedać, bądź podarować znajomym lub rodzinie w prezencie.
  • Dbaj o swoją roślinę systematycznie, tak, by mogła prawidłowo się rozwijać.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

kwiaty cięte - tulipany
przycinanie róż
Krzew róży

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

ola
30.07.2015
Proszę o pomoc! Pod koniec czerwca kupiłam różę doniczkową,która pięknie kwitla. Pielegnowałam ją tak jak należy. Kilka dni temu zauważyłam na niej pajęczynę, więc oczyscilam kwiata z niej. Liście zaczęły zolknac juz wcześniej, ale myślałam,iż stało się to przez silne słońce (zapomniałam raz zdjąć z okna). Dziś zobaczylam żółty pylek. Jednak jak się przyjzalam okazało się, że to robaczki i oczywiście pajęczyna. Z opisu pasuje to do przedziorka chmielowca,jednakże nie ten kolor... dodam jeszcze,ze przeszły juz na inne kwiaty :( co to może być?
sebapp
28.04.2015
kupiłem taką różę 2 miesiące temu za 9zł w kauflandzie i ciągle mi puszcza nowe pąki... także chyba dobrze się nią zajmuję :) na początku miała 9 pąków, potem nowe 3, 2, a teraz mam 7 młodych. recepte mam prostą, stoi w nasłonecznionym miejscu od południa na parapecie i podlewam ją kilka razy dziennie po trochu, bo pije jak szalona :)
Esor
13.03.2015
Pomóżcie proszę, mam problem. Dostałam w prezencie różę doniczkową. Akurat kwitnie ale mimo tego że pilnuję aby miała odpowiednią wilgotność jej kwiaty zasuszają się. Nawet pąki. Co robić?
Esor
13.03.2015
Pomóżcie proszę, moja róża jest w trakcie kwitnienia, podlewamy ją codziennie ale małą ilością wody tak aby ziemia była lekko wilgotna,ale jej kwiaty nawet te które dopiero się rozwijają naruszają się. Co robić? Hoduję ją od niedawna
Kati
22.10.2014
Moja róża miniaturowa lubi wilgoć. Podlewam ją prawie codziennie, ale małą ilością wody, i zraszam czasami. Najładniej mi się rozkrzewiła po ataku przędziorka, kiedy trzymałam ją w w zamkniętym przezroczystym worku zraszanym codziennie wodą, korzenie też cały czas były w wodzie i przetrwała! :)
Najważniejsze to kupić zdrową śliną roślinkę, ale tego nie idzie sprawdzić przed zakupem.
Ania
18.09.2014
ja nie zraszam i wykwitają nowe listki - trzeba pamiętać o płatkach - suche delikatnie ściągnąć i wykwitają nowe. A podlewam do podstawka j/w. Wczesniej do kwiata dlatego nie utrzymywały się.
pasqueflower
20.09.2013
Przed chwilą w innym artykule czytałam, że liści nie należy zraszać, więc jak to w końcu jest???
gg
20.09.2013
pati09878
30.01.2012
MAM PROBLEM MOJA RÓŻE KTOŚ ZALAŁ OPTYSKIEM I USCHŁA CO ROBIC STRASZNIE LUBIE RÓŻE POMÓŻCIE PROSZE