pakowanie na kolonie

Jak spakować dziecko na kolonie?

Pierwszy samodzielny wyjazd naszego dziecka jest wielkim wydarzeniem i może się wydawać, że bardziej od dzieci przeżywają go rodzice. Są oni rozdarci, między skrajnymi emocjami: z jednej strony pragną, aby dziecko się usamodzielniło i poznało świat, z drugiej strony strach przed rozłąką paraliżuje zwłaszcza nadopiekuńcze matki, które wolałyby zawsze mieć pociechę przy własnej piersi. Zazwyczaj na szczęście rozsądek bierze górę i dzieci już pakują walizki na wyjazd. Ja im pomóc i co spakować, aby niczego im nie zabrakło?
1
Pakowanie wstępne warto zacząć już na kilka dni przed wyjazdem, ponieważ zawsze trzeba coś wyprać lub dokupić.
2
Zazwyczaj organizatorzy kolonii podają listę niezbędnych rzeczy, które należy spakować. Warto trzymać się tej listy i nie pomijać żadnego jej punktu. Jeśli w spisie znajdują się kalosze, z pewnością nie pojawiły się tam bez powodu i może być przewidziany marsz po jakimś podmokłym terenie.
3
Jeśli nasze dziecko choruje przewlekle, już na długo przed wyjazdem należy pomyśleć o zaopatrzeniu się w zapasy leków. O chorobie należy napisać już w karcie zgłoszeniowej na kolonie, a przed samym wyjazdem porozmawiać z opiekunem dziecka na ten temat. Warto przygotować dwa zestawy leków, jeden wręczamy dziecku, a drugi opiekunowi „w razie czego”. Spisujemy też instrukcję dawkowania lekarstw.
4
Ubrania spakuj na każdą pogodę, czyli najważniejsze są koszulki (tych zawsze warto dać więcej, ponieważ szybko się brudzą), krótkie spodenki, zestaw ciepłych rzeczy, kurtka przeciwdeszczowa lub sztormiak, dwie pary pełnych butów oraz sandały.
5
Nie zapomnij o spakowaniu jakiejś ochrony na głowę. Na kolonie najlepiej sprawdzają się czapki z daszkiem, ewentualnie kapelusze z rondem lub chustki na głowę.
6
Niezbędne są drobiazgi typu: spray na komary, latarka, krem z filtrem, plaster itp.
7
Jeśli dajemy dziecku na wyjazd telefon komórkowy, dopilnujmy aby miało środki na koncie (jeśli telefon jest na kartę) oraz aby nie zapomniało o ładowarce. Przy tym warto zaznaczyć, aby dziecko dzwoniło do nas nie częściej, niż raz dziennie, chyba że oczywiście nastąpi nagła potrzeba. Sami nie wydzwaniajmy do naszej pociechy ponieważ będziemy przeszkadzać jej w zabawie i wywoływać tęsknotę.
8
Na organizowanych wyjazdach obozowicze mają zapewnione wyżywienie i nie musimy się tym już martwić.
9
Zaopatrzmy dziecko też w pieniądze, jednak nie przesadzajmy z wysokością kwoty, zaznaczając przy tym, że oszczędnościami należy gospodarować rozsądnie tak, aby starczyły na cały wyjazd.
10
Na koniec należy uzbroić się w uśmiech i pożegnać się z pociechą na miejscu zbiórki. Postarajmy się nie okazywać negatywnych emocji, aby nie przeszły one na nasze dziecko, zadbajmy o to, aby ten wyjazd rozpoczął się w dobrym humorze.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Wakacje rodzinne
dziecko na plaży
fotelik samochodowy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ksywa
17.04.2012
Po pierwsze zalezy na jaki obóz/kolonie jedzie. Wiadomo, że na survivalowy (Almatur ma takie w ofercie) spakuje się dziecku inne ubrania, niż na rekreację. Dodatkowo inne rzeczy spakuje się do Hiszpanii, a inne w polskie góry :)