pracująca mama

Jak wrócić do pracy po urodzeniu dziecka?

Wiele mam nie chce lub nie może sobie pozwolić na pozostanie z dzieckiem w domu i po urodzeniu swojej pociechy wraca do pracy. Wiele kobiet obawia się tego momentu, ponieważ ich świat ostatnio był kompletnie odmienny od tego jaki jest w miejscu zatrudnienia. Dawno już zapomniałaś jak to jest wstawać rano i zadbać o elegancki wygląd, rozmawiać o sprawach innych, niż związane z dzieckiem, nic więc dziwnegoe że obawiasz się powrotu. Jednak przy odrobinie organizacji z pewnością sobie poradzisz i łatwo wskoczysz w ten rytm.
1
Jeśli chcesz, aby twój powrót był stopniowy, możesz skorzystać z praw które przysługują młodym mamom, np. możesz wrócić do pracy na niepełny wymiar, jednak nie może on być mniejszy, niż połowa dotychczasowego. Oznacza to, że jeśli do tej pory pracowałaś na cały etat, teraz możesz wrócić na pół etatu.
2
Warto też pamiętać o tym, że pracodawca nie ma prawa zmienić stanowiska pracy młodej mamy na niższe, niezgodne z jej uprawnieniami i niżej płatne, niż dotychczasowe. Jeśli więc po powrocie okaże się, że zaszły jakieś zmiany, których nie akceptujesz, masz prawo się sprzeciwić.
3
Kiedy już zasiądziesz za swoim biurkiem, postaraj się jak najlepiej wykonywać powierzone zadania i skup się na pracy. Na początku trudno będzie nie myśleć o dziecku, jednak postaraj się nabrać zaufania do osoby, z którą pozostawiłaś swój skarb. Teraz jesteś w pracy i masz pracować, więc postaraj się nie rozpraszać.
4
To samo tyczy się wydzwaniania do domu. Nic się nie stanie jak raz lub dwa wyjdziesz na korytarz i zadzwonisz do babci z pytaniem jak u małego, ale siedzenie i prowadzenie prze telefon długiej analizy na temat tego, co zjadł, co wypił i co zrobił do pieluszki, może wyczerpać cierpliwość najlepszych współpracowników.
5
Dziecko to twoje szczęście i oczywistym jest, że chcesz się nim chwalić każdej napotkanej osobie. W pracy postaraj się jednak opanować i nie przechadzaj się od biura do biura z pakietem codziennych najnowszych zdjęć twojego malucha: z pieluszką, bez pieluszki, w wanience i na kocyku, itd.
6
Postaraj się też być dyskretna jeśli masz zamiar ściągać w pracy pokarm. Oczywiście jest to czynność jak najbardziej naturalna, ale informowanie wszystkich dookoła co zamierzasz właśnie zrobić i paradowanie z laktatorem po korytarzu jest mało kulturalne.
7
Znajomym z pracy opowiadaj o swoim dziecku, ale nie zapomnij też poplotkować na inne tematy, o ile nie chcesz, aby po jakimś czasie wszyscy zaczęli cie unikać na przerwach.
8
Podsumowując, postaraj się zachowywać w pracy tak, jak przed porodem, a wszystko będzie dobrze.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

szachy z dzieckiem
dziecko
Dziecko w kuchni

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane