kac

Jak leczyć kaca?

Większość z nas za dobrą imprezę z mnóstwem alkoholu musi płacić następnego dnia wielkimi katuszami. Zawroty głowy, wymioty, ból głowy i mięśni, chroniczny głód to tylko niektóre z objawów Katzenjammeru, jak mówią Niemcy. My jednak zwykliśmy nazywać te dolegliwości po prostu "kacem". Może on spowodować prawdziwy problem. Jak go unikać? Jak leczyć? Co zrobić jeżeli nas dopadnie? Jak się zabezpieczyć? Na wszystkie te pytanie postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule!
1
Zacznij od odpowiedniego planu. Jeżeli masz skłonności do złego samopoczucia po alkoholu, upewnij się, że nie zepsuje Ci ono dnia. Najlepiej pij wtedy, gdy masz wolne i następnego dnia po prostu nie wychodź z łóżka. W takim wydaniu kac jest dużo łatwiejszy do zniesienia, niż np. w pracy. Kolejnym atutem takiego rozwiązania jest fakt, że będziemy mogli się wyspać. To też wpływa na to, czy następnego dnia będziemy mieli kaca czy nie.
2
Pierwszy krok już za nami. Leżymy sobie cały dzień w łóżku. Co jednak zrobić, aby załagodzić objawy kaca? Oczywiście, powinniśmy mieć środki przeciwbólowe, możemy też zaopatrzyć się w specjalne proszki na kaca (które powinniśmy wziąć również przez spożyciem trunków). Oprócz tego pomogą jednak również inne rzeczy.
Powszechnie wiadomo, że na kaca podaje się rosół. Z czego to wynika? Rosół jest tłusty i to ten tłuszcz właśnie sprawia, że kac jest niwelowany. Dlatego jeżeli nawet nie mamy rosołu, warto abyśmy zjedli coś tłustego. Może być to kebab, fast food lub inne niezdrowe jedzenie. Leczniczo wpłynie też na nas zupka chińska.
Warto też wypić wodę z cytryną lub kwaśny sok. Witamina C niweluje objawy, które towarzyszą nam po spożyciu alkoholu.
Również cukier ma dobry wpływ na wyleczenie kaca. Stąd albo zjedzmy coś słodkiego albo kupmy glukozę w aptece i zmieszajmy ja z wodą. Możemy też po prostu wypić wodę z cukrem.
Innym środkiem, który powinien nam pomóc jest sok pomidorowy. Zamiast tego możemy jednak po prostu zjeść zupę z pomidorów.
Dobra na kaca jest również czarna kawa.
3
Czy istnieją jakieś środki zapobiegawcze przed kacem? Owszem, choć nie dają nam one 100 % gwarancji, mimo to warto spróbować. Jak już podano wyżej, możemy zainwestować w proszki na kaca oraz powinniśmy porządnie się wyspać. Dodatkowo powinniśmy zwrócić uwagę, co i z czym pijemy. Jak wyjaśniliśmy wyżej, witamina C ma zbawienny wpływ na kaca, może też mu zapobiegać. Dlatego warto pić drinki z czymś kwaśnym np. sokiem cytrynowym, limonkowym, grejpfrutowym lub porzeczkowym. Możemy pić też wermut ze Spritem.
Wybierzmy też lżejszy alkohol. Nie pijmy wódki, gdyż to ona często jest przyczyną złego samopoczucia na drugi dzień. Wybierzmy coś z owoców np. wino, cytrynówkę, wiśniówkę lub porzeczkówkę. Róbmy drinki z kwaśnymi sokami lub Colą, zawierającą kofeinę.
Podobno dobry wpływ na walkę z kacem mają również napoje energetyczne. W tym artykule jednak odradzamy upijanie się ich kombinacjami z alkoholem. Są one bowiem bardzo szkodliwe dla zdrowia, a w dużych ilościach wręcz katastrofalne.
?

Wskazówki
* Jeżeli masz kaca, nie odmawiaj sobie zachcianek. Organizm jest nieco wyniszczony przez nadmiar alkoholu, dlatego domaga się pewnych rzeczy. Czasem wydają się być one niezdrowe, jak chęć na coś tłustego lub zupkę chińską, jednak musisz dać się ponieść, gdyż wbrew pozorom pomogą Ci one.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

kac
kac
rozsądne imprezowanie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

betti
01.05.2013
mój zestaw to snikers i foralko :)