zwiedzanie

Jak samodzielnie zwiedzać obce miasta?

Wakacje przywodzą nam na myśl plany wyjazdu. Z pewnością każdy z nas marzy o urlopie. Wiele osób wybierze wycieczkę nad morze lub w góry. Niejeden turysta skorzysta z oferty biura podróży. Jednak istnieją ludzie, którzy nie przepadają za takimi wycieczkami. Zamiast leżeć nad hotelowym basenem i zdawać się na łaskę przewodników, woleliby zdać się na własne siły. Udadzą się oni do jakiegoś ciekawego miasta lub regionu, aby samodzielnie odkrywać jego tajemnice. W istocie podróżowanie na własną rękę posiada wiele zalet. Przede wszystkim możemy pojechać gdzie chcemy, pójść gdzie chcemy, jeść i spać, kiedy chcemy. Daje to nam poczucie niezależności i uczy odpowiedzialności, a także samodzielności w poszukiwaniu wiedzy. Ma też jednak minusy. Przede wszystkim zwiedzanie bez przewodnika może być utrudnione. Jak sprawić, by zwiedzić wszystko co należy i nie spędzić większości czasu na szukaniu drogi? O tym w poniższym artykule!
1
Przede wszystkim ustalmy plan wycieczki. Wypiszmy na kartce miejsca, które chcielibyśmy zwiedzić. Aby je wybrać, warto najpierw poczytać o danym mieście lub obejrzeć o nim jakiś program turystyczny. To, co nas zainteresuje, możemy zobaczyć sami.
2
Gdy już mamy listę interesujących miejsc, sprawdźmy ile czasu potrzebujemy, by je wszystkie zobaczyć. Oczywiście na 90% będzie trzeba z czegoś zrezygnować. Stąd warto prześledzić listę kilka razy i część jej punktów zaznaczyć jako rezerwowe. Tym sposobem zobaczymy je, jeśli nam starczy czasu. Dobrze zadziała to na naszą psychikę. Jeżeli bowiem nie zdążymy zobaczyć rezerwowych punktów, nie będziemy tak bardzo nad tym ubolewać.
3
Powinniśmy zainwestować w dobry przewodnik. Warto bowiem zaczerpnąć informacji o miejscach, które będziemy zwiedzać. Na wycieczce opowiedziałby nam o nich przewodnik z biura turystycznego, jednak bez niego jesteśmy zdani na wiedzę, którą zdobędziemy sami.
4
Nie zapomnijmy o mapie. Tak naprawdę powinniśmy zamieścić ten punkt jako pierwszy. Przy samodzielnym zwiedzaniu mapa jest bowiem najważniejszą rzeczą. Nie poradzimy sobie bez niej. Warto zakupić mapę danego miejsca już w domu i sprawdzić, gdzie znajdują się wybrane obiekty. Jeżeli nie zakupimy jej w domu, możemy chociaż sprawdzić w Internecie.
5
Poprośmy kogoś miejscowego, by nas oprowadził. Jest to doskonały pomysł dla tych, którzy lubią zwiedzanie alternatywne. "Tambylec" pokaże nam bowiem nie tylko oficjalną część danego miejsca, ale ujawni przed nami rzeczy, które znają jedynie mieszkańcy danego miasta. Z pewnością będzie to wesołe oprowadzanie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane