telefon komórkowy dla dziecka

Kiedy kupić dziecku telefon komórkowy?

„Mamo wszyscy mają już komórki, tylko jak nie! Kup mi!” - takiego zdania mogą się już obawiać rodzice dwunastolatków lub nawet młodszych dzieci. Jeszcze nie tak dawno telefony komórkowe były wielkie, drogie i trudno dostępne, dziś są już tak popularne i tanie, że posiadanie telefonu przez każdego jest właściwie oczywiste. Tylko kiedy przychodzi moment na ten pierwszy aparat?
1
Rodzice często dają namówić się dziecku na kupno telefonu, ponieważ to oni wtedy czują się pewniej, gdyż mają świadomość, że w każdej chwili mogą zadzwonić do pociechy, dowiedzieć się gdzie jest i jak się czuje. Z drugiej strony, świadomi zagrożeń związanych z posiadaniem telefonu, obawiają się wysokich rachunków lub co gorsza - wstydliwych filmów i zdjęć robionych aparatem.
2
Ogólnie przyjętym wiekiem, w którym dziecko teoretycznie jest już gotowe do otrzymania własnego telefonu, jest czternaście lat. Uważa się, że dziecko w tym wieku jest już na tyle odpowiedzialne, aby kontrolować rozmowy i wydatki z nimi związane oraz nie wykorzystywać telefonu do złych celów.
3
Przy zakupie telefonu nie warto ulegać płaczliwym namowom i prośbom o najlepszy model z bardzo dobrym aparatem i milionem niepotrzebnych funkcji. Drogi telefon może tylko zachęcać nasze dziecko do zabawy aparatem przez cały czas, a tym samym poskutkuje ściągnięciem na siebie uwagi potencjalnych złodziei. Telefon dla młodego człowieka powinien być przede wszystkim funkcjonalny, czyli musi obsługiwać połączenia telefoniczne i umożliwiać wysyłanie wiadomości sms, a przy tym powinien być łatwy w obsłudze. Najlepszym wyborem będzie więc niewielki, zgrabny, ale i skromny telefon.
4
Jeśli obawiamy się dużych rachunków, najlepiej kupić telefon na kartę. Wręczając go dziecku wytłumaczmy, że ma tak gospodarować środkami na karcie, aby starczyło mu na wyznaczony okres. Jeśli wydzwoni wszystko w jednym tygodniu, nie ulegajmy i nie kupujmy nowej karty aż do upływu wyznaczonego terminu. To nauczy dziecko, że należy być oszczędnym i rozsądnym.
5
Jeśli młodsze dziecko prosi nas o telefon lub nie jesteśmy pewni, czy nasza pociecha jest już gotowa na przyjęcie takiej odpowiedzialności, możemy przeprowadzić okres próbny. Zazwyczaj w domu znajduje się jakiś stary, nieużywany telefon, wystarczy dokupić do niego starter, który teraz kosztuje naprawdę niewiele. Po uruchomieniu zastępczego telefonu, dawajmy go dziecku na wyjścia. W ten sposób my będziemy spokojniejsi i będziemy mieć świadomość, że w każdej chwili możemy się skontaktować z dzieckiem. Jednocześnie sprawdzimy odpowiedzialność naszej pociechy – to czy nie dzwoni za dużo, czy odbiera telefony od nas itp.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

zabezpieczenie mebli
wózek dla dziecka
Dziecko a Internet

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane