autostop

Jak jeździć autostopem?

4
Autostopowicze powinni zawsze pamiętać o zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa. Dokumenty zależy mieć ukryte przy sobie, najlepiej w bieliźnie. W portfelu trzymamy jedynie część pieniędzy, a resztę dzielimy na pół i ukrywamy w różnych miejscach, tak aby w razie straty bagażu mieć zawsze awaryjny zaskórniak na powrót do domu.
5
Podróżując autostopem, nie można mieć ze sobą dużego bagażu, najlepiej aby plecak zmieścił się razem z nami na siedzeniu. Za wszelką ceną unikajmy chowania torby do bagażnika, ponieważ możemy w ten sposób stracić ją na zawsze.
6
Podróżując w dwójkę należy ustalić wcześniej jakiś znak ostrzegający. Warto też słuchać swoich przeczuć i jeśli coś nam się nie podoba w samochodzie, który się zatrzymał, nie wsiadajmy do niego.
7
Zawsze warto mieć przy sobie coś do obrony własnej lub chociażby zdezorientowania potencjalnego napastnika. Dobrze w tej roli sprawdza się dezodorant w kieszeni. W razie czego można znienacka psiknąć nim w oczy, co daje nam nieco czasu na ucieczkę.
8
Zawsze najtrudniejszy jest pierwszy raz, tak i tutaj należy przełamać opory i strach, aby poznać prawdziwe piękno. Powstają specjalne portale dla autostopowiczów, na których ogłaszają się podróżni, a także kierowcy. Być może skorzystanie z takiego portalu ułatwi nam tę pierwszą podróż w nieznane.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Podróżnik
22.05.2014
Podróżowanie autostopem jest bardzo ryzykowne. Skąd wiesz, czy z pozoru miły i uśmiechający się do Ciebie mężczyzna nie zboczy z trasy, wjeżdżając na drogę leśną, czy inne bardzo ustronne miejsce, by tam Ciebie nie skrzywdzić. Nigdy nie wiadomo, z kim masz do czynienia. Jeśli planujesz podróż od dłuższego czasu, warto podróżować pociągiem, autobusem, samolotem i wykupić wcześniej bilety, bo są o wiele tańsze. Nie ufaj ludziom, bądź asertywny. Jeśli natomiast chcesz podróżować autostopem, nie jedź sam, a najlepiej z kimś lub z gronem przyjaciół. Nie na darmo się mówi, że razem raźniej, ale i bezpieczniej. Przestępcę łatwo obezwładnią dwie lub kilka osób.