Kot ma pchły

Jak pozbyć się pcheł u kota?

OlaSOlaS - specjalista Tipy.pl
Pchły potrafią sprawić wiele kłopotów nie tylko kotu, ale również jego właścicielowi. Mogą być odpowiedzialne za choroby skóry, które prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych. U kotów uczulonych na pchły (a dokładnie na substancje zawarte w ich ślinie) mogą pojawić się nasilone objawy. Chcąc zapewnić najlepszą opiekę swojemu pupilowi musisz obserwować co dzieje się w jego futerku. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą ci pozbyć się pcheł u kota.
1
Jeśli kot przyniesie do domu pchły należy zaaplikować mu preparat w formie sprayu lub kropli na przykład Frontline. Można też użyć preparatu Stronghold - on niestety zabezpiecza kota jedynie przez miesiąc, ale także chroni przed obleńcami i świerzbowcem usznym.
2
Preparat należy rozprowadzić między uszkami na odcinku szyjnym, tak, żeby kot nie miał możliwości go sobie zlizać.
3
Ważną rzeczą jest wypranie posłania kota, dywanów i tapicerowanych mebli oraz odkurzyć dokładnie całe mieszkanie. Pchły mogą się gdzieś zagnieździć i ponownie znaleźć się w futrze kota.
4
Pamiętaj także o oczyszczeniu i umyciu kuwety - nikt nie wie czy czasem tam nie czekają na twojego kotka.

Powiązane porady

kociak
mierzenie kotu temperatury
koci katar (kocia grypa)

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane