ciemne włosy

Jak przyciemnić włosy bez farbowania?

ciemne włosy
1 z 8
Latem włosy się rozjaśniają od słońca. Marzy Ci się głęboki brązowy kolor czupryny, połyskujący w słońcu? Żadna farba nie zapewni Ci zdrowego połysku. Do tego niszczy włosy w połączeniu z promieniami słońca, które przecież tak uwielbiasz. Nie rezygnuj ze słońca. Zrezygnuj z farby. Podpowiem Ci jak zadbać o ciemne włosy, by utrzymać lub pogłębić ich kolor nie wychodząc do fryzjera i nie wydając pieniędzy na szkodliwe farby. Latem cenimy sobie naturalność!
1
przyciemnianie włosów - krok 1
Oprócz głębokiego koloru, puszystości i miękkości nada włosom płukanka z chmielu i tataraku. Wystarcza czubata łyżka na litr wody, a przygotujesz roztwór, którym spłuczesz włosy po umyciu.
2
przyciemnianie włosów - krok 2
Dobrze działa też napar z kory dębu lub liście w drzewa orzecha włoskiego oraz jego łupiny. Kilka minut przed myciem natrzyj włosy, pozostaw przez kilkanaście minut, a potem spłucz i umyj włosy.
3
przyciemnianie włosów - krok 3
Płukanka rozmarynowa działa cudna z ciemnymi włosami, pogłębi kolor i doda połysku, oto mój przepis na nią: Zaparz kubek standardowej herbaty ekspresowej w torebce i dodaj do tego naparu 2 łyżki stołowe wysuszonych liści rozmarynu. Po 30 minutach, gdy napar już ostygnie, wylej odcedzony płyn na świeżo umytą głowę. Odczekaj minutę, a następnie wcieraj ten płyn w skórę głowy przez 2-3 minuty. Na koniec spłucz głowę ciepłą wodą.
4
przyciemnianie włosów - krok 4
Czarna herbata lub szałwiowa przyciemni włosy. Wylej chłodną, dobrze zaparzoną na włosy i nie spłukuj przez 30 minut, niech barwnik zadziała.
5
przyciemnianie włosów - krok 5
Jeśli Twoje włosy nie maja bardzo ciemnego koloru, spróbuj maseczki z żółtka i olejku rycynowego. Odżywi włosy, a brązowym nada czekoladowy odcień. Zastosuj 2 żółtka z dwiema łyżkami olejku rycynowego. Mieszaj do uzyskania jednolitej masy. Papkę nałóż na włosy i owiń ciepłym ręcznikiem albo folią. Potrzymaj ok. 30 min, a potem spłucz.
6
przyciemnianie włosów - krok 6
Starym sprawdzonym sposobem jest też kawa. Zaparz, niech wystygnie, a potem umyj nią włosy jak szamponem. Spłucz dokładnie! Kawa również odżywi włosy.
7
przyciemnianie włosów - krok 7
Henna (do kupienia w drogeriach jako krem w tubce) przyciemni i wzmocni Twoje włosy. Jest to tani zakup (ok. 6 zł) oraz dodatkowo mamy gamę kolorów. Oczywiście wszystkie są odcieniami brązu, ale są też odcienie ciemno-rudego koloru. Henna koloryzuje i odżywia, włosy są miękkie, jej minusem jest to że może farbować też ręcznik, czy wannę. Dlatego przygotuj się dobrze do tej koloryzacji. Henna nie utrzymuje się długo na włosach, jeśli chodzi o kolor. Jako odżywka jest rewelacyjna.
?

Wskazówki
* Stosując naturalne produkty do koloryzacji włosów, nie spodziewaj się błyskawicznych efektów już po pierwszym, czy drugim zastosowaniu. Aby wzmocnić kolor, wykonuj powyższe zabiegi raz lub dwa w miesiącu. Jeśli chcesz nadać włosom mocniejszej barwy, rób płukanki ziołowe po każdym myciu głowy.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

włosy blond
pasemka dla brunetki
włosy farbowane

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

ola222222
26.08.2015
Wypróbuje sposób z kawą
klaudia8120
31.07.2014
polecam płukankę z rozmarynu
#18395
28.03.2013
Osobiście stosowałam sposób z olejkiem rycynowym i włosy odrobinę się przyciemniły, ale niestety nie był to bardzo widoczny efekt.
dolcia_
06.01.2013
hahahaha