wyjazd wakacyjny

Jak zorganizować spontaniczny wyjazd?

Lato sprzyja szalonym i spontanicznym pomysłom. Zazwyczaj wyjazd na wakacje wiąże się z długimi przygotowaniami, ponieważ trzeb zamówić noclegi, poprać i uszykować ubrania, zrobić plan wyjazdu, zakupy, pakowanie itd. Itd… A może by tak raz ominąć to całe zamieszanie i ruszyć w nieznane ot tak z dnia na dzień?
1
Jedyną poważna przeszkodą, która może nam uniemożliwić bycie spontanicznym są problemy z uzyskaniem urlopu w pracy. Jednak nawet jeśli nie mamy akurat wolnego, a nasz szef nie jest zbyt przychylny, możemy wykorzystać chociażby weekend. Wbrew pozorom dwa dni weekendu dają nam naprawdę spore możliwości.
2
Wychodzimy więc w piątek po południu z pracy i w głowie rodzi nam się wspaniała myśl: a może by tak jutro wyjechać? Nie ma czasu na ustalenia z innymi, dlatego są szybko decydujesz jaki mniej więcej obrać kierunek: góry, morze, Mazury itp.
3
Następnie chwytasz za telefon i dzwonisz do znajomych z propozycją, zaznaczasz oczywiście, że to „spontan” i należy zdecydować się do wieczora. Jeśli ktoś nie ma ochoty, nie namawiamy, nie wymyślamy rozwiązań itp. ponieważ nic to nie da. Przyjmujemy, że kto będzie chciał to pojedzie, a kto nie to nie i trudno. Gdy pod wieczór mamy już ustaloną mniej więcej liczbę osób, należy pomyśleć nad transportem. Oczywiście już za późno na zamawianie biletów, a poza tym jazda pociągiem lub autobusem może nam zająć zbyt dużo czasu, najlepszym rozwiązaniem będzie wiec jazda samochodem. Ustalamy ile samochodów będzie potrzebnych i decydujemy kto będzie prowadził.
4
Ponieważ nie zamówiliśmy żadnego noclegu, najbezpieczniej będzie zdecydować się na wzięcie namiotów. Pakujemy więc niezbędny sprzęt typu: namiot, śpiwory i materace. W domu pakujemy torbę z ubraniami i przyborami kosmetycznymi i w zasadzie jesteśmy gotowi.
5
Zakładamy, że jedzenie kupimy na miejscu, a na ciepłe dania będziemy chodzić do baru, nie musimy więc sobie zawracać głowy takimi sprawami podczas pakowania.
6
Pozostaje tylko wyspać się dobrze i z samego rana wyruszyć na podbój świata. Na miejscu, po znalezieniu pola i rozbiciu namiotu, udajemy się do informacji turystycznej, gdzie otrzymamy porady jakie miejsca warto zwiedzić, ponieważ nie mieliśmy przecież wcześniej czasu na przygotowanie planu.
7
Po powrocie z takiego weekendu, z pewnością będziemy pełni energii i bardzo zadowoleni z tak przyjemnie spędzonego czasu, który w innym razie zmarnowalibyśmy na siedzenie cały weekend w domu, ewentualnie na wieczorne wyjście do pubu ze znajomymi.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane