patyczak

Jak hodować patyczaki?

Patyczaki są wspaniałym pomysłem na zwierzątko dla dziecka, które domaga się zaufania i powierzenia mu opieki nad żywą istotą. Zwierzęta te maja bardzo małe wymagania, nie brudzą, nie wydzielają zapachów, nie trzeba ich wyprowadzać, a przy tym wszystkim pozostają całkiem przyjemnymi stworzonkami. Obserwowanie życia tych zabawnych owadów, tego jak się pożywiają i jak rozmnażają, może sprawić wiele frajdy nie tylko dzieciom, ale też rodzicom.
1
Patyczaki hoduje się najczęściej w szklanych naczyniach, którymi mogą być akwaria, terraria, a nawet duże słoiki. Wielkość naczynia dobieramy w zależności od ilości i wielkości owadów, ważne jest, aby miały one dostatecznie dużo miejsca, aby swobodnie wylinieć. Każdy patyczak potrzebuje na to miejsca odpowiadającego mniej więcej trzem jego długościom.
2
Terrarium należy urządzić w taki sposób, aby stanowiło dobre środowisko dla patyczaków, a przy okazji ładną ozdobę pokoju, w którym się znajduje. Na dno najlepiej nadaje się trzy centymetrowa warstwa wyprażonego torfu,lub włókien kokosowych. Następnie układamy wewnątrz kompozycję z gałązek, po których patyczaki będą mogły sobie chodzić. Pamiętajmy o regularnej wymianie gałązek na świeże i najlepiej jeszcze posiadające liście. Górę terrarium przykrywamy siateczką o bardzo małych oczkach, aby młode osobniki nie mogły uciec. Dorosłe patyczaki mogą osiągać długość od kilku do nawet czterdziestu centymetrów.
3
Optymalną temperaturą dla tych zwierząt jest 24-26 stopni Celsjusza i najlepiej taka właśnie temperaturę utrzymywać. Należy również dbać o wilgotność w terrarium, w tym celu najlepiej raz dziennie spryskiwać jego ścianki wodą. Terrarium powinno stać w przewiewnym i dobrze oświetlonym miejscu, a jeśli jest zbyt ciemno, należy zadbać o dodatkowe źródło światła.
4
Karmienie patyczaków jest bardzo łatwe i wymaga jedynie podawania im świeżych zielonych liści. Szczególnie lubiane są liście dębu, sałaty, malin, truskawek i dębu.
5
Jeśli zapewnimy patyczakom odpowiednie warunki, możemy po jakimś czasie liczyć na złożenie jajeczek, z których po dwóch lub trzech miesiącach mogą wykluć się malutkie 10mm owady.
6
Młode osobniki możemy kupić już za złotówkę. Patyczaki dożywają do roku, podczas którego zdążą się rozmnożyć, tak więc najprawdopodobniej, gdy już raz rozpoczniemy hodowle, nigdy nie będziemy mieć już pustki w terrarium. Należy jednak systematycznie kontrolować ilość owadów w terrarium, ponieważ zbyt duże zagęszczenie może prowadzić do agresywnych zachowań między osobnikami.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

karaluch
pluskwy domowe
pluskwy łóżkowe

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Rollo
24.02.2017
Nie bardzo wiem kto pisal ten artykul.
Hodowla patyczakow jest nieco bardziej skomplikowana.po pierwsze :samice składają jaja, z ktorych wykluwaja sie mlode. Żeby bylo jasne, samiec nie jest im potrzebny.
Po drugie:mlode rosną.
Po trzecie: gdy rosna zaczynaja się "podgryzac".
Ergo: otrzymamy z jednego osobnika (chyba,ze mamy samca) bedziemy mieli stado patyczakowz czego czesc bedzie okaleczona.
kimer44
31.03.2015
Patyczaków nie wolno karmić sałatą, tym bardziej taką ze sklepu, bo pryskana. Okres wylegu z jaja to 3-5 tyg. Liście Dębu mimo iż wymienione w artykule 2 razy pod rząd, to raczej za grube, najwyżej dla postaci Imago (imagonalnej, dorosłej)
Mulas
14.07.2012
też mam patyczaka ma on 35 cm